تخصیص 13.6 میلیارد یوان‌ به پروژه راه‌آهن برقی تهران-قم-اصفهان

درباره آخرین وضعیت پروژه راه آهن برقی تهران- قم- اصفهان، اظهار داشت: این پروژه ریلی از پروژه‌هایی است که از طریق فاینانس خارجی تامین مالی می‌شود.

معاون‌ ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: تاکنون چهار میلیارد یوان از محل فاینانس برای این پروژه تامین شده است و 13.6 میلیارد یوان هم امکان وصول دارد و پروژه از آن بهره‌مند می‌شود.

بنابراین تاکنون معادل 17 هزار و 200 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده و در صورت تزریق 13.6 میلیارد یوان، 58 هزار و 480 میلیارد تومان دیگر اعتبار به این پروژه اختصاص می‌یابد که قطعا تاثیر قابل توجهی در افزایش سرعت تکمیل این پروژه خواهد داشت.

پروژه 410 کیلومتری قطار برقی تهران- قم- اصفهان در سال 1385 کلنگ زنی شد اما در عمل پیشرفت چندانی نداشت. این طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی خانم الانبیا و یک شرکت چینی در حال ساخت است و به گفته میعاد صالحی مدیرعامل شرکت آهن، برای ساخت این پروژه ریلی در مجموع به 57 میلیارد یوان (245 هزار و 100 میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.

در همین باره صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان، تیر‌ماه امسال ‌گفته بود: پیش‌بینی می‌شود پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته، ۳۱۲ معارض در زمینه تأسیسات برق، آب، لوله نفت و ملکی داشتیم که تاکنون ۲۵۴ مورد آن برطرف شده اما حدود ۷۰ مورد باقی مانده است. به هر حال طی شش ماه آینده همه معارض‌های طرح برطرف خواهد شد. ۸۵ درصد مسیر به صورت کلی تملک شده و فقط ۱۵ درصد باقی‌مانده از سمت اصفهان اجرایی نشده که به دلیل مشکلات در شاهین‌شهر و دولت‌آباد بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.