پرواز مستقیم لار – نجف مجوز گرفت

توسعه فرودگاه بین المللی لارستان فارس در ابعاد مختلف به ویژه در زمینه افزایش پروازهای داخلی و خارجی با قوت و جدیت ادمه دارد و این بار مدیرکل این فرودگاه اعلام کرد که مجوزهای مورد نیاز برای پرواز در مسیر مستقیم لار- نجف صادر شده است.

امین الله صولتی اظهار داشت: نخستین پرواز مسیر رفت از فرودگاه بین المللی لار به نجف در تاریخ ۲۳ شهریور ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و زمان بازگشت نیز ۳۰ شهریور ساعت هفت صبح خواهد بود.
وی یادآور شد: شهروندان و زائران علاقه‌مند به تشریف به زیارت عتبات عالیات از مبدأ لارستان، می توانند از هم اینک نیز مراحل ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت در بازه زمانی اربعین را تکمیل کنند.
وی همچنین داشتن کارت واکسن ۲ دُز و یا تست PCR با ۷۲ ساعت اعتبار را برای انجام این سفر الزامی دانست.
صولتی همچنین پرداخت عوارض خروج از کشور ویژه سفرعتبات از الزامات پیش از تهیه بیط برای زئران اعلام کرد و گفت: بلیط های صادر شده تا روز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه با جریمه ۵۰۰ هزار تومان نیز قابل استرداد است.

مسیر توسعه فرودگاه بین المللی لارستان به عنوان یکی از محورهای اساسی شکوفایی این شهرستان جنوبی با جدیت در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته ظرف کمتر از یک ماه گذشته علاوه بر افزایش مسیرهای پروازی داخلی و خارجی آن پایانه بارهوایی (کارگو) نیز در این فرودگاه راه اندازی شده است.
صولتی پیش از این گفته بود: با اعلام رسمی شرکت هواپیمایی پارس ایر، پرواز لار به مسقط که همواره از دغده های مردم و شهروندان در لارستان و دیگر شهرهای جنوب فارس و مقیم کشور عمان بوده از تاریخ پنجم مهرماه سال جاری در این فرودگاه انجام خواهد شد.

پرواز مستقیم لار – نجف مجوز گرفت

وی همچنین به راه اندازی پایانه بارهوایی (کارگو) در فرودگاه بین المللی لار که همواره از مطالبات جدی و حق مغفول مانده مردم به ویژه تجار، بازرگانان و خیرین منطقه لارستان و دیگر شهرها و مناطق جنوبی فارس بود اشاره کرد و گفت: استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی (کارگو) در کنار جابه‌جایی مسافر، به ویژه فعالیت و بهره‌گیری از آن برای صادرات بار و صدور کالاهای غیرنفتی، می‌تواند راهگشای بن بست‌های اقتصادی باشد.
او افزود: هم اینک نیز توافق اولیه‌ای برای ارسال بار صادرکنندگان لارستان و جنوب فارس به صورت هفتگی تا ۱۵ تن بار توسط شرکتهای هواپیمایی طرف قرارداد انجام شده که آمادگی داریم به صورت هفتگی بیش از ۱۵ تن بار را به کشورهای قطر، کویت و امارات ارسال کنیم.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.