باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد بعد از یک سال تعمیرات، به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که با اعتبار ۶۰۰ میلیاردی در شرایط پرترافیک فرودگاه بازسازی شد تا پایان شهریور مجوز بهره برداری از سازمان هواپیمایی دریافت می‌کند.

«حمیدرضا سیدی» امروز چهارشنبه در نشست مشترک با سایر مسولان صنعت هوایی کشور که به مناسبت هفته دولت در محل سازمان هواپیمایی برگزار شد، گفت: در سال جاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاههای کشور برنامه ریزی شد که در حال اجراست.

وی افزود: باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که بیش از یکسال است با هزینه ۶۰۰ میلیاردی درحال زیرسازی و بارسازی است اکنون در مرحله خط کشی و روشنایی باند و اخذ مجوز از سازمان برای بهره برداری نهایی قرار دارد.

به گفته سیدی، روزانه ۳۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخواست دارد و افتتاح باند ۲۹ چپ تاثیر زیادی در کاهش ترافیک پروازی دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: دولت سیزدهم عقب ماندگی زیر ساخت را در حوزه فردگاه جبران کرد و ابر پروژه بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد را انجام دادیم و تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد.

وی در این جلسه با بیان اینکه مسوولیت ۵۳ فرودگاه فعال را در کشور بر عهده داریم، گفت: در بهار ۱۴۰۰ ، ۳۹ درصد اعزام و پذیرش و افزایش حمل بار را در فرودگاهها داشتیم. در مجموع فرودگاههای کشور ظرفیت بیشتری برای پذیرش مسافر و بار دارند و امیدواریم با توسعه ناوگان از ظرفیت کامل فرودگاههااستفاده کنیم.

سیدی گفت: ۱۳۰ دستگاه کمک ناوبری از قبیل رادار و وسایل ارتباطی در حال سرویس دهی است و روزانه ۱۴۰۰ پرواز شامل پرواز داخلی و پروازهای بین المللی و پروازهای عبوری را پوشش میدهند..

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اکنون سیستم ناوبری کشور روزانه ۱۴۰۰ پرواز را سرویس می دهد.

وی درباره فرودگاه مشهد و تکرار موضوع ترکیدن لاستیک هواپیماها در این فرودگاه افزود: از دستگاه قضا خواستیم تا زمانی که تحقیقات فنی فرودگاه تمام نشده در این باره ورود نکند.

سیدی تاکید کرد: باند فرودگاه هیچ مشکلی ندارد، اما هتل‌های مشهد بعد از انتشار اخبار مربوط به عدم ایمنی باند فرودگاه تا ۴۰ درصد با کاهش مسافر مواجه شد و ما تاکید داریم مشکل از باند فرودگاه نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.