نخستین محموله از گمرک نوپای کازرون به خارج کشور صادر شد

در حاشیه مراسمی که روز پنجشنبه با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی در محل گمرک کازرون برگزار شد، فرماندار ویژه کازرون به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:‌ پس از گذشت بیش از یکسال و نیم از افتتاح گمرک در کازرون، نخستین محموله شامل انواع آب‌میوه و عرقیات گیاهی محصول تولید کارخانجات کازرون از گمرک این شهرستان به مقصد کشور قطر بارگیری و ارسال شد.
محمدعلی بخرد اضافه کرد: این شروع خوبی برای تجار، سرمایه گذاران و شرکت‌ها و موسسات در منطقه ویژه اقتصادی کازرون محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از ظرفیت گمرک، به صادرات محصولات خود بپردازند.
فرماندارویژه کازرون با اشاره به موقعیت خوب سرمایه گذاری درمنطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: انتظار است که شرکت شهرک های صنعتی استان فارس نسبت به پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران  و رفع مشکل زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی کازرون اقدام کند.
بخرد اضافه کردیکی ازمشکلات گمرک کازرون، نبود جاده اتوبان و دسترسی راحت به محل گمرک است که امیدواریم که با انجام قرارداد درسال ۱۴۰۲ این مشکل حل شود.
فرماندارویژه کازرون به تاخیر بیش ازیکساله فعالیت گمرک نوپای این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت:  عملیاتی نشدن زیرساختهای اداری، ازجمله دریافت کد گمرکی بنام کازرون و ایجاد زیرساخت ارتباط اینترنتی مشکلات فراروی این گمرک بود که امروز همه این مشکلات حل شده است و با کد کازرون، محموله ها به صورت مستقیم به کشور مقصد ارسال می شود.
نخستین محموله از گمرک نوپای کازرون به خارج کشور صادر شد

سرپرست گمرک کازرون نیز درحاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تجار و صادرکنندگان کازرونی ازسال ۸۸ به نام استانهای دیگر محموله خود را صادر می کردند.
هدایت اله دهقان اضافه کرد: با آغاز حمل اولین محموله، تمام کارهای گمرکی اعم از صادرات و واردات تجار در کازرون انجام می شود.
دهقان اضافه کرد: محموله از محل کارخانه، نظارت کامل می شود و پس ازپلمب و انجام تشریفات گمرکی در کازرون، مستقیم به کشتی و مقصد حمل می شود

کشاورز از صادرکنندگان که اولین محموله آب میوه تولیدی واحد خود در کازرون را به مقصد کشور قطر ارسال کرد با اظهار خوشحالی از آغاز به کار عملیاتی گمرک شهرستان گفت: تا قبل ازاین برای حمل تولیدات خود به خارج کشور با مشکل رفت و آمد به شیراز یا دیگر استان‌ها همچون بوشهر و هرمزگان روبرو بودیم و انجام تشریفات گمرکی مشکلات و هزینه هایی داشت که امروزبا راه اندازی عملی گمرک در کازرون بسیاری ازمشکلات صادرکنندگان منطقه، حل می شود.

در این مراسم، سه دستگاه تریلر سردخانه دار حامل ۷۵ تن انواع آب‌میوه و عرقیات گیاهی با هدف ارسال به مقصد کشور قطر پلمب شد و برای بارگیری در کشتی، راهی بندر دیر استان بوشهر شد.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

نخستین محموله از گمرک نوپای کازرون به خارج کشور صادر شد

پیش از این، گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون سوم خرداد ۹۹ با هدف تسهیل در امور سرمایه‌گذاران و بازرگانان آغاز به کار کرده بود اما با توجه به مشکلات فرارو، تاکنون امکان ثبت محموله‌های صادراتی و وارداتی را نداشت. به گفته مسئولان، این مشکلات هم اینک بر طرف شده و این گمرک به صادرکنندگان و واردکنندگان خدمات ارائه می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.