تخلیه ۵.۷ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور تا پایان خرداد

به گزارش سی نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان خرداد ۱۴۰۱ معادل ۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۸۶۱ تن بوده؛ این در حالی است که تخلیه کالاهای اساسی در مدت مشابه سال گذشته معادل ۵ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۴۵ تن بوده است.

میزان تخلیه گندم طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۵۲ تن بوده که نسبت به تخلیه ۶۱۴ هزار و ۵۷۴ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۲۶۸ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا پایان خرداد سال جاری نیز معادل ۱۸۵ هزار و ۸۰۰ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۹۳ ۸۹۵ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت طی ۳ ماهه سال جاری معادل یک میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۲ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۴ هزار و۲۱۵ بوده است.

میزان تخلیه سویا طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۸۶۴ هزار و ۲۲۰ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۹ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج تا پایان خرداد سال جاری معادل ۱۳۰ هزار و ۶۶۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹۱ هزار و ۵۳۰ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۱۱۳ هزار و ۱۵ تن رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۴ هزار و ۳۷۲ تن شکر تخلیه شده بود.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۲۲۸ هزار و ۶۹ تن بوده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۵۳۶ هزار و ۴۷۲ تن روغن تخلیه شده بود.

موجودی کالاهای اساسی

موجودی کالاهای اساسی در ۱۳ بندر کشور شامل بنادر امام (ره)، شهید رجایی، امیرآباد، نوشهر، انزلی، شهید باهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، لنگه، آبادان، فریدونکنار و آستارا تا چهارم تیرماه سال ۱۴۰۱ معادل ۳ میلیون و ۸ هزار و ۸۴۸ تن بوده است.

بر این اساس موجودی کالاهای اساسی در مدت یاد شده در بندر امام (ره) معادل ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۲ تن، بندر شهید رجایی ۲۳۴ هزار و ۸۸۹ تن، بندر امیرآباد ۲۲۵ هزار و ۳۲۹ تن، بندر نوشهر ۱۵۹ هزار و ۱۲۸ تن، بندر انزلی ۴۶ هزار و ۶۰۸ تن، بندر شهید باهنر ۳ هزار و ۵۴۸ تن، بندر بوشهر ۲ هزار و ۱۱۶ تن، بندر چابهار ۵ هزار و ۶۲۰ تن، بندر خرمشهر ۸۲ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر فریدونکنار ۲۰ هزار و ۹۴۳ تن و بندر آستارا ۲۲ هزار و ۴۶۳ تن بوده است.

سهم بنادر از تخلیه کالاهای اساسی

سهم بندر امام (ره) از تخلیه کالاهای اساسی طی سه ماهه نخست سال جاری معادل ۳ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۴۴۸ تن، بندر امیرآباد ۴۲۶ هزار و ۶۶۵ تن، بندر انزلی ۱۴۹ هزار و ۱۴۸ تن، بندر بوشهر ۳۳ هزار و ۱۰۵ تن، بندر چابهار ۴۲۵ هزار و ۵۸۷ تن، بندر شهید رجایی ۷۴۹ هزار و ۹۰۶ تن، بندر فریدون کنار ۱۶ هزار و ۸۷۴ تن، بندر نوشهر ۱۳۰ هزار و ۷۳۰ تن و بندر آستارا ۱۳ هزار و ۹۹ تن بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.