ماندگاری ترافیک تعطیلات نیمه خرداد در جاده‌های مازندران

به گزارش سی نیوز، همزمان شدن تعطیلات نیمه خرداد با روزهای شنبه و یکشنبه از یک سو و تعطیل رسمی روزهای پنجشنبه و جمعه در پایتخت از سوی دیگر سبب شده است تا برای بسیاری از خانواده هایی که دانش آموز ندارند و یا سال تحصیلی برایشان پایان یافته زمینه برای تعطیلات ۱۰ روزه از طریق پیوند زدن سه روز کاری وسط هفته جاری فراهم شود.

احتمالا به همین خاطر است که ترافیکی که از اواخر هفته گذشته وارد خیابان های شهری و جاده های درون استانی مازندران شده بود همچنان با وجود پایان تعطیلات کم و بیش ادامه دارد و پلاک خودروها هم نشان می دهد که بخشی از مسافران و گردشگران همچنان در استان حضور دارند.

وضعیت ترافیکی در سه محور اصلی مازندران منتهی به پایتخت بیش از سایر محورها از ترافیک ادامه دار تعطیلات نیمه خرداد متاثر شده است و در حال حاضر نیز طبق گزارش پلیس راه ، شاهد حجم زیاد تردد در برخی مسیر هستیم و ترافکی خودرو در جاده ارتباطی هراز در زمان حاضر سنگین است.

رییس پلیس راه مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وضعیت ترافیک خودرو با گذشت سه روز از پایان یافتن تعطیلات خرداماه جاری، در مسیر رفت و برگشت جاده هراز در محدوده آب اسک را سنگین اعلام کرد و از مسافران خواست ضمن مدیریت سفر از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب با بیان اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: تردد خودرو در جاده کندوان و آزاد راه تهران شمال عادی و روان است.

وی از احتمال افزایش سفر به مازندران در آخرین روزهای هفته جاری خبر داد و از مسافران خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

بر اساس برنامه ریزی مرکز مدیریت راه‌های کشور و پلیس راه ، محدودیت های ترافیکی تعطیلات نیمه خرداد از روز چهارشنبه ۱۱ خرداد در هر سه محور ارتباطی مازندران شامل کندوان و هراز و فیروزکوه آغاز شده بود و تا روز دوشنبه هفته جاری نیز ادامه داشت.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محورهای مواصلاتی کوهستانی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.