وعده مشروط افتتاح خط‌آهن همدان-سنندج

به گزارش سی نیوز، شاهین اسدفامیان با اشاره به این‌که خط‌آهن تهران- همدان- سنندج در سال اول بهره‌برداری ظرفیت جابجایی 300 هزار نفر مسافر و 500 هزار تن بار را دارد،‌اظهار کرد:‌ این ظرفیت در سال بیستم بهره‌برداری 2 برابر یعنی به 600 هزار نفر مسافر و یک میلیون تن بار افزایش می‌یابد.

وی با یادآوری این‌که عملیات اجرایی این خط ریلی 411 کیلومتری از سال 84 آغاز با 10 پیمانکار و 9 مشاور در بخش‌های روسازی زیرسازی و ساختمان آغاز شد، افزود: 260 کیلومتر این خط ریلی (تهران-همدان) سال 96 افتتاح و اواخر سال 97 به اتمام رسید.

وی با اشاره به این‌که محور همدان- سنندج شامل 3 قطعه اجرایی است که عملیات اجرایی قطعه یک از سال 85 آغاز شد،‌اضافه کرد: با توجه به این‌که تمرکز و اولویت با تهران- همدان بود، منابع مالی به سمت همدان رفت و از سال 97 به بعد نیز همدان- سنندج به شکل جدی‌تر اجرایی شد.

وی با اعلام این‌که طی 6 ماه گذشته 12 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است، گفت: برای این پروژه به 1200 میلیارد تومان نیاز داریم که 800 میلیارد تومان آن مطالبات پیمانکاران یا شرکت‌های تولید کننده ریل است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور تاکید کرد: اگر بودجه 1200 میلیارد تومانی مورد نیاز تخصیص یابد، در 5 ماه آتی که به عنوان فصل کاری، فرصت باقی مانده، خط ریلی همدان- سنندج در بهمن 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.