مذاکره ایران با روسیه برای خرید لکوموتیو

میعاد صالحی با اشاره به تفاهمنامه حمل‌ونقل بین ایران و روسیه، اظهار کرد: کریدور شمال- جنوب بنادر جنوبی ایران یعنی بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) و بندر چابهار را از طریق مرزهای اینچه برون در شرق دریای خزر، آستارا در غرب دریای خزر و بنادر شمالی از جمله امیرآباد، کاسپین و انزلی به روسیه، همسایه‌های شمالی ایران و اروپای شرقی متصل خواهد کرد.

وی با اشاره به گفت‌وگو درباره تکمیل راه آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی سازی خط ریلی اینچه برون – گرمسار و تامین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور با طرف روسی، افزود: با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فی مابین، حجم تجارت روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحا چهارراه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های رو به افزایش روسیه با اروپا و امریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم.

وی با تاکید بر استقبال ایران از این موضوع گفت:‌ امیدواریم با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، بتوان حداکثر منافع را برای ملت ایران بدست آورد، نباید اجازه دهیم این بار نیز فرصت تاریخی به‌دلیل اهمال و سستی‌ها، موقعیت نشناسی‌ها و احیانا نفوذها، از دست برود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: مقامات راه آهن روسیه، از بدحسابی‌های سال‌های گذشته راه آهن ایران در عدم پرداخت بدهی‌ها گلایه داشتند و این هم یکی دیگر از میراث به جا مانده از دوره های قبل برای ماست.

صالحی به بدهی‌های معوقه چندهزار میلیارد تومانی به پیمانکاران داخلی و ده‌ها میلیون دلاری به کشورهای مختلف خارجی اشاره کرد و افزود: با حمایت‌های دولت در حال تسویه تدریجی این بدهی‌ها هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.