ظرفیت برتر کشتی‌سازی ایران در منطقه/ تحویل نفتکش افراماکسِ 2 ‌تا یک ماه آینده‌

به گزارش سی نیوز، کشتی افراماکس 2 در کنار سه کشتی افراماکس دیگر به سفارش شرکتی خارجی ساخته شده و کشتی اول طی دو سال و نیم ساخته شد و در سال ۹۶ تحویل داده شد که هم اکنون در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت صدرا به عنوان زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیا، اظهار داشت: کشتی‌های افراماکس ظرفیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را داشته و ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و ۱۴.۸ متر آبخور دارند، سرعت این نفتکش ها به ۱۵ گره دریایی می‌رسد و دارای یک موتور اصلی با قدرت ۱۵ مگاوات و ۳ ژنراتور یک مگاواتی برای تامین برق کشتی هستند.

زارعی افزود: بعد از ساخت کشتی اول افراماکس‌، ساخت کشتی دوم در سال ۹۷ آغاز شد و در کمتر از دو سال افراماکس ۲ به آب انداخته شد و الان این کشتی آماده تست‌های دریایی است و برآورد ما این است که ظرف یک ماه دیگر آماده تحویل به کارفرما خواهد شد. بلافاصله بعد از تحویل کشتی دوم، مراحل ساخت کشتی سوم آغاز می شود و برنامه ما این است که آن را ظرف کمتر از دو سال تحویل دهیم.

وی در مورد اهمیت ساخت این کشتی ها توسط شرکت صدرا گفت: این طرح از چند جهت حائز اهمیت است. یکی آنکه شرکت صدرا اولین شرکت سازنده این نوع کشتی ها در ایران و خاورمیانه است، فناوری ساخت این کشتی در ایران نهادینه شده و اگر سفارشی برای ساخت این کشتی توسط شرکت‌های داخلی مانند شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و غیره ارائه شود، ما در کمترین زمان و با بهترین کیفیت آمادگی ساخت کشتی های مختلف را در شرکت صدرا داریم.

زارعی تاکید کرد: مزیت دیگر این است که این کشتی بر طبق بالاترین استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و توانسته است همه تست‌های دریایی را به خصوص برای کشتی اول با موفقیت پشت سر بگذارد و این اطمینان در شرکت صدرا وجود دارد که ما قادر به انجام هر نوع سفارشی برای کشتی هایی در این ابعاد با کیفیت و قیمتی بهتر از رقبای خارجی هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.