تنها سند مورد تایید برای جابجایی کالا بارنامه الکترونیک است

به گزارش سی نیوز، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تنها سند مورد تایید برای جابجایی و حمل کالا و بار بارنامه الکترونیک بوده و مورد تایید تمامی دستگاه‌های مرتبط است.

رضا شیرین‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح حذف فیزیکی بارنامه از بیستم فروردین ماه امسال آغاز شده و با حذف فیزیکی آن، بارنامه الکترونیکی صادر شده تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با هدف تحقق دولت الکترونیک مطابق سیاست‌های دولت سیزدهم حذف فیزیکی بارنامه محقق شد، اظهار کرد: بارنامه الکترونیکی تنها سند و مرجع مورد تأیید برای همه دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی بیش از یکصد میلیارد تومانی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعه‌های مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه از جمله مزیت‌های حذف فیزیکی بارنامه عنوان کرد.

شیرین‌زاده آسودگی خاطر صاحبان کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، کاهش تلفات جاده‌ای، افزایش کنترل‌های سلامت محور، کاهش قاچاق کالا و حمایت از تولیدکننده داخلی، برقراری عدالت جاده‌ای، امکان رصد بار توسط صاحب کالا و جلوگیری از ضرر و زیان رانندگان را از دیگر مزیت های بارنامه الکترونیکی ذکر کرد.

وی همچنین آماده‌سازی برنامه‌های کاربردی بر روی کامپیوتر و موبایل برای کنترل بارنامه در جاده‌ها و سایر مراکز مورد نیاز، هماهنگی با سازمان امور مالیاتی برای پیاده‌سازی دریافت حق تمبر از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی و ارسال داده‌های بارنامه الکترونیکی برای دستگاه‌های مختلف از جمله ناجا و سازمان امور مالیاتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حذف فیزیکی بارنامه عنوان کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل بیان کرد: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان کاملا عادی و روان است.

شیرین‌زاده حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر شمرد و اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه ناوگان باری در استان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۷۸۴ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل حمایت از فعالان بخش حمل و نقل کالا و مسافر را از دیگر اولویت‌های راهداری ذکر کرد و گفت: با اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه باعث ایجاد محدویت برای خیلی از مردم و اصناف شده بود ولی رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل با تلاش شبانه روزی خود مانع از کمبود مایحتاج مورد نیاز مردم شدند.

شیرین زاده با اشاره به صدور بیش از ۳۵۰ رای در مورد تخلفات شرکت‌ها و ناوگان عمومی حمل‌ و نقل کالا و مسافر استان، افزود: در کمیسیون‌های مختلف به تخلفاتی مانند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پرداخت کرایه رانندگان، اخذ بارنامه، رعایت نکردن ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل‌ و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس‌ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی رسیدگی می‌شود.

وی اظهار کرد: در قالب کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.