مترو پردیس بازنگری می‌شود

به گزارش سی نیوز، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از بازنگری طرح مترو پردیس با نگاه مهندسی ارزش خبر داد و گفت: ترسیم یک نقشه راه برای ساخت مترو پردیس ضروری است.

علیرضا جعفری در جلسه هماهنگی و برنامه پروژه متروی شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه با توجه به ابعاد وسیع فنی، مالی و تکنیکال این پروژه پیش از آغاز عملیات اجرایی نیازمند ترسیم یک نقشه راه کامل هستیم، اظهار کرد: در این مسیر ایجاد هماهنگی و ارتباط دوستانه بین ارکان پروژه امری بسیار مهم و ضروری است که خوشبختانه در حال حاضر با همکاری شهرداری معارض های موجود در مسیر پروژه مذکور رفع و این مسئله برطرف شده است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت آن است که در این راه، طرحی به مرحله اجرا برسد که هیچ نقطه ابهام و نقدی در حوزه فنی نداشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد: از آنجایی که 30 درصد از هزینه‌های پروژه از سوی سرمایه‌گذار، 30 درصد از بودجه‌های مصوب دولتی و 40 درصد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می شود؛ نحوه همکاری‌های مالی بین بخش‌های مختلف برای جلوگیری از توقف پروژه بسیار حائز اهمیت است که همگی پس از تعیین هزینه تمام‌شده پروژه به تاریخ امروز باید آن را مشخص کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت انجام بازمهندسی طرح با نگاه مهندسی ارزشی با هماهنگی مشاوران طرح، دفتر فنی استانداری و شهرداری ظرف مدت زمان مشخص بیان کرد: پس از اتمام این مرحله مقدمات فعالیت برای آغاز عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه به سرعت انجام شده و در این مسیر از مشارکت نخبگان ، مردم و رویکردهای مدیریتی لازم نیز استفاده شود.

به گزارش تسنیم، قرار بود مترو پردیس اسفند ماه 99 آغاز شود که به دلایلی از جمله نحوه تامین منابع مالی تاکنون اجرایی نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.