رشد 5 درصدی پروازهای نوروزی/کدام فرودگاه ها امسال پرتردد هستند

به گزارش سی نیوز، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام و پذیرش 2 میلیون مسافر از فرودگاه های کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش نیم میلیون مسافر در این مدت، یک چهارم ظرفیت کل مسافران نوروزی را به خود اختصاص داد.

حمیدرضا سیدی با اشاره به رونق سفرهای هوایی پس از دو سال سخت کرونایی اظهار داشت: در مدت مذکور یک میلیون و ۹۶۳ هزار مسافر از فرودگاههای سراسر کشور اعزام و پذیرش شده اند که حاکی از رشد ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی همچنین رعایت پروتکل بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع دوباره کرونا را در فرودگاههای کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: این مساله به طور جدی در فرودگاههای کشور به ویژه پروازهای بین المللی رعایت می شود.

سیدی گفت: همزمان با آغاز طرح سفرهای نوروزی که از ۲۵ اسفند کلید خورده است، فرودگاههای کشور تا دهم فروردین‌ماه میزبان نشست و برخاست ۱۵ هزار و ۹۳۳ پرواز بوده اند‌ که حاکی از رشد پنج درصدی در این بخش است.

وی همچنین گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بیش از ۶۴۴ هزار مسافر با حدود سه هزار و ۹۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد اعزام و پذیرش شده اند که از این جهت این فرودگاه در رتبه نخست قرار دارد‌.

سیدی گفت: فرودگاه بین المللی مشهد هم با بیش از ۱۸۰۰ پرواز میزبان حدود ۲۶۱ هزار مسافر بوده و به این ترتیب رتبه دوم پرترافیک ترین فرودگاه‌ها در ایام نوروز را از آن خود کرده است.

به گفته سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاههای شیراز، اهواز، اصفهان و بندرعباس رتبه های بعدی را در پرواز و اعزام و پذیرش مسافران به خود اختصاص دادند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.