لزوم شفاف‌سازی فوری سازمان بنادر درباره ۱۵۰کانتینر بلاصاحب

روز گذشته دادستان‌کل کشور اعلام کرد، 150 کانتینر کالا وارد شده است و داخل آن شن و ماسه ریخته‌اند تا سنگین شود و مسئولان نمی‌دانند مال چه‌کسی است و محموله چه‌زمانی آمده است.

پیگیریها نشان می‌دهد، اخیراً اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان فهرست 150 کانتینر و همچنین تعدادی کالای تخلیه‌شده در انبار را که اطلاعات قبض انبار آنها در سامانه بندر وجود نداشته است به رییس محترم دادگستری اعلام نموده است.

همچنین از طرف ایشان دستور صادر شد که از کالاها توسط اداره بنادر در حضور ارزیاب فهرست برداری شود که این کار چند روز پیش انجام شد.

بر این اساس اطلاعات صاحب کالای آنها و تاریخ ورود این کالاها به بندر شهید رجایی مشخص نمیباشد. به این ترتیب سازمان بنادر بایستی هرچه سریع تر با توجه به ابعاد مهم موضوع جزییات قبض انبار و مشخصات صاحب کالا را اعلام کند.

گفتنی است، تا کنون در خصوص نحوه تعیین تکلیف این کانتینرها هیچ دستوری از سوی مراجع بالادستی صادر نشده است. همچنین لازم به ذکر است، بر اساس قوانین و مقررات حوزه گمرک، شرط انجام تشریفات ترخیص کالا، ارائه قبض انبار از سوی مرجع تحویل گیرنده یا بندر به گمرک اجرایی است. با توجه عدم اعلام قبض انبار از بندر به گمرک اجرایی تشریفات مرتبطی با این کالا انجام نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.