۵ مزیت اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری

به گزارش سی نیوز،مسعود پل‌‌مه با اشاره به قول مساعد وزارت نفت برای اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورها و کشتی‌های مسافری در مسیرهای بین‌المللی، اظهار کرد: در رابطه با سفرهای دریایی و به ویژه در بخش مسافرت های بین المللی اختصاص سوخت یارانه ای امری مهم و معقول است و می تواند برای مالکان کشتی ایجاد انگیزه کند.

وی ادامه داد: حمایت از ناوگان مسافری باید در دستورکار دولت قرار گیرد و مسیرهای دریایی ایجاد شود تا شاهد تردد شناورها به کشورهای همسایه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس که دارای ظرفیت مسافری است، باشیم.

وی با بیان اینکه هرچند حمل و نقل دریایی در حوزه کالا حجم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است اما در رابطه با سفرهای دریایی و جابجایی مسافر رقم بسیار پایینی دارد، عنوان کرد: تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری از جمله مسائلی است که نسبت به انجام آن تاکید جدی داریم و معقتد هستیم در این بخش حمایت های لازم از سوی دولت و حاکمیت مدنظر قرار گیرد.

پل‌‌مه با اشاره به اینکه اختصاص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری موجب ایجاد انگیزش برای مالکان کشتی، ایجاد مزیت رقابتی برای شناورهای ایرانی، ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل ایمن دریایی، کاهش قیمت نهایی و افزایش تبادل مسافر بین بنادر ایران و سایر کشورها می شود، گفت: تامین سوخت شناور مسافری مسیر چابهار به عمان اتفاق خوبی است اما در مورد سایر مسیرهای تردد از جمله لنگه به امارات، خرمشهر به کویت و تمامی مسیرهای دریایی سنتی نیز باید این تامین سوخت صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط و زمینه فعالیت رقابتی بخش خصوصی در حوزه مسافری دریایی به بهترین شکل ممکن فراهم شود تا شاهد ترغیب مالکان شناورها باشیم، اضافه کرد: باید هزینه های مضاعف از بین برود و فشار های مانع بر فعالیت از روی دوش بخش خصوصی برداشته شود تا شاهد استقبال صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی در حوزه سفرهای دریایی باشیم.

به گفته دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورها و کشتی‌های مسافری در مسیرهای بین‌المللی سبب حمایت از حمل و نقل دریایی، اشتغال آفرینی و رونق کسب و کار پایدار و نیز مشوقی برای فعالیت بخش خصوصی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.