ژاپن آماده ارسال گاز به اروپا در صورت جنگ بین اوکراین و روسیه است

به گزارش سی نیوز به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه ساعاتی پیش اعلام کردند که دولت ژاپن برای صادرات گاز به اروپا در صورت بروز درگیری نظامی روسیه با اوکراین و توقف صادرات گاز مسکو به بروکسل، اعلام آمادگی کرده است.

روزنامه کیودو ژاپن گفته که احتمالاً تا ساعاتی دیگر دولت ژاپن در این زمینه بیانیه رسمی صادر خواهد کرد. یک منبع آگاه گفته که دولت ژاپن البته میخواهد نخست به اندازه کافی برای خود گاز ذخیره کند و سپس به فکر صادرات انرژی به اروپا بیفتد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی و با چه حجمی ژاپن می‌خواهد گاز به اروپا ارسال کند.

هفته گذشته وزیر اقتصاد ژاپن با اشاره به گفتگوها بین آمریکا، اروپا و کشورهای آسیایی درباره افزایش صادرات گاز به اروپا گفت در صورت بالا گرفتن تنش بین اوکراین و روسیه توکیو گزینه‌های موجود برای کمک به اروپایی ها که البته تاثیر منفی بر زندگی مردم ژاپن نداشته باشد را بررسی خواهد کرد.

ماه گذشته میلادی رسانه ها گزارش کردند که واشنگتن در حال مذاکره برای یافتن منابع گازی جدید به جای گاز روسیه برای اروپا است تا در صورتی که صادرات گاز روسیه به اروپا از خاک اوکراین متوقف شود شرایط برای تامین گاز اروپا مهیا باشد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز گزارش داده که آمریکا ۲۰ تانکر گاز را برای پیدا کردن گاز جایگزین روسیه برای اتحادیه اروپا به سمت قاره سبز گسیل کرده است.

آمریکا به دنبال راضی کردن مشتریان گازی در آسیا به خصوص کره ای ها و ژاپنی ها است تا محموله‌های خود را به سمت اروپا بفرستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.