‌انهدام باند قاچاق سازمان‌یافته سوخت در آب‌های خلیج فارس

به گزارش سی نیوز، به نقل از دادگستری استان هرمزگان، ‌«مجتبی قهرمانی» اظهار داشت: در راستای مأموریت ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان، طی یک عملیات ضربتی توسط نیرو‌های دریابانی، یک باند قاچاق سازمان‌یافته سوخت که در حوزه خلیج فارس فعالیت می‌کرد، شناسایی و منهدم شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: با هماهنگی مقام قضایی، مأموران دریابانی قشم پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل 300 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این جزیره، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله بزرگ گازوئیل قاچاق را به یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری مأموران و شناسایی شناور مورد نظر در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به توقیف یک فروند شناور لنج در جریان این عملیات از دستگیری 16 نفر از قاچاقچیان سوخت نیز خبر داد.

قهرمانی اظهار کرد: اعضای دستگیر شده این باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و طی مراحل دادرسی در بازداشت به سر می‌برند.

وی همچنین یادآور شد: مرتکبین قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند و همچنین در راستای اجرای ماده 20 قانون مبارزه با قاچاق کالا، وسائل نقلیه دخیل در امر قاچاق اعم از شناور و خودرو یا موتورسیکلت نیز به نفع دولت ضبط خواهند شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با هشدار به قاچاقچیان سوخت‌ تأکید کرد: دستگاه قضایی با توسل به اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع و بدون اغماض در مسیر مبارزه بی‌امان با پدیده شوم قاچاق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.