5000 پرواز در آمریکا قبل از آغاز طوفان لغو شد

به گزارش سی نیوز، شرکت‌های هواپیمایی آمریکا در روز جمعه هزاران پرواز خود را در پایان هفته با پیش‌بینی یک طوفان زمستانی لغو کردند. پیش‌بینی می‌شود این طوفان بادهایی با سرعت بالا و برف سنگین در سرتاسر ایالت‌های شمال شرق تا جنوب شرق آمریکا بدنبال داشته باشد.

هواشناسی ملی آمریکا اعلام کرده طوفان نوریستر کولاک خطرناکی به‌دنبال خواهد داشت و مسافرت را تقریباً غیرممکن می‌کند. حدود 4900 پرواز در آمریکا در روزهای جمعه و شنبه لغو شده‌اند.

شرکت هواپیمایی دلتا اعلام کرد فعالیت خود در فرودگاه‌های لاگاردیا و جان‌اف‌کندی در نیویورک، فرودگاه نیووارک لیبرتی در نیوجرسی و فرودگاه لوگان در بوستون را از شنبه تا یکشنبه صبح تعطیل می‌کند.

این هواپیمایی که مقر آن در آتلانتا قرار دارد 1290 پرواز را از جمعه تا یکشنبه لغو کرده‌است. مسافران این پروازها می‌توانند پروازهای دیگری را بدون پرداخت هزینه اضافی برنامه‌ریزی کنند. این هواپیمایی اعلام کرد با توجه به شرایط جوی، پروازها را از بعدازظهر یکشنبه از سر خواهد گرفت.

شرکت هواپیمایی امریکن هم حدود 1160 پرواز خود را مخصوصاً در فرودگاه لوگان لغو کرده‌است.

شرکت هواپیمایی جت‌بلو مستقر در نیویورک حدود 500 پرواز خود را تا روز یکشنبه که شامل نیمی از پروازهای روز شنبه آن می‌شود لغو کرده‌است.

شرکت هواپیمایی یونایتد 21 درصد از پروازهای روز شنبه خود را متوقف کرده‌است.

این طوفان بر مشکلات صنعت هوانوردی که تلاش می‌کند از بحران کرونای اومیکرون بیرون بیاید افزوده‌است. افزایش تعداد مبتلایان به این نوع جدید از کرونا در میان کارکنان هوانوردی، این صنعت را با کمبود نیروی کار مواجه کرده که باعث لغو پروازها شده‌است.

شرکت هواپیمایی ساوت وست در روز پنجشنبه اعلام کرد حدود 5000 نیروی کار آن که 10 درصد کل آنها را تشکیل می‌دهند، در 3 هفته اول ژانویه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این هواپیمایی بیش‌از 5600 پرواز خود را در این ماه لغو کرده که 50 میلیون دلار از درآمد آن کم کرده‌است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.