معاون وزیر صمت: مشکلات لجستیک بندری و دریایی ایران باید با کمک بخش خصوصی حل شود

به گزارش سی‌نیوز، شب گذشته نشست مشترک آقای علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت به همراه معاونین ایشان در محل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره انجمن برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در ارائه‌ای به معرفی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و سپس به معرفی برخی از مهم‌ترین نیازهای صنعت کشتیرانی در عرصه شناور و خرید شناورهای لازم پرداختند.

سپس آقای علیرضا چشم‌جهان در ارائه‌ای دیگر به موضوع کریدورهای لجستیک ایران و کشورهای همسایه ایران و ضرورت توجه به ظرفیت‌های خالی و استفاده نشده از موقعیت ایران اشاره کردند.

پس از ارائه آقای چشم جهان، آقای پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر دقت محتوای ارائه شده گفت: اهمیت موضوع غیرقابل انکار است و اینکه ما در قالب دولت در راستای حل مشکلات موجود چه اقدامی باید انجام دهیم هم مسئله دیگری است.  شما به عنوان بازوهای کارشناسی و سیاست سازی اقدامات خود را دنبال کرده و ما بتوانیم این اقدامات شما را مصوب کنیم.

وی افزود: در اینجا ما باید همه موانع و محدودیت ها را در نظر بگیریم که اگر طرحی هم میدهیم آن طرح عملی باشد. پراکندگی و ناهماهنگی بین نهادها و همچنین کمبود بودجه از مواردی است که ما باید به آنها توجه کنیم.

پیمان پاک با اشاره به اختلافات فی مابین سازمان بنادر، راهداری و حتی راه آهن و دیگر نهادها ادامه داد: ما باید برنامه منسجمی را آماده کنیم که اگر قرار است تغییری هم در عرصه حمل و نقل دریایی صورت بگیرد با ارائه این برنامه منسجم به نتیجه برسیم.  همانطوری که اخیرا هم در دیدار رئیس جمهور با آقای پوتین هم موضوع کریدور شمال به جنوب مطرح شده و ما قصد افزایش میزان صادرات خود را داریم آیا با این امکانات موجود میتوانیم به آن نقاط دست پیدا کنیم یا نه؟

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در اینجا دو دسته بندی اقدامات کوتاه مدت و یک بخش هم برنامه بلند مدت ما است که این دو موضوع را باید به شکل جداگانه به دولت ارائه شود تا توقع داشته باشیم که کارها با توجه به بهانه‌های مختلفی که از سمت سازمان‌های مجری وجود دارد امید به اجرا داشته باشد تا در نهایت بتوانیم با مجموع این اقدامات یک تکان جدی به حوزه لجستیک بندری و دریایی ایران بدهیم.

معاون وزیر صمت افزود: دولت اگر ببیند این اقدامات و قدم‌های کوچکی ما پیشنهاد میدهیم اثرگذار است دیگران پیشنهادات ما را هم دنبال کرده و در نهایت ما شاهد نتیجه بخش بودن کارهای خود خواهیم بود. از این نگاه باید بتوانیم تکالیف و فعالیت‌های هر نهاد و ارگان را شفاف کنیم تا بتوانیم مصوباتی را بگیریم که قدم به قدم به هدف نهایی خود که همان رفع تحریم‌ها است نزدیک‌تر شویم. چرا که شما کارهایی که کرده‌اید در واقعیت است و مشکلات را کاملا درک می‌کنید و بر مبنای آن راهکار تعیین می‌کنید و تمام این راهکارها هم باید با کمک بخش خصوصی عملیاتی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.