گزارش جلسه هیات مدیره انجمن کشتیرانی با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان + عکس

به گزارش سی‌نیوز، نشست هم اندیشی هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ايران با محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان صبح امروز هفتم دی ماه 1400 در محل ساختمان مرکزی اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.

لازم بذكر است كه در اين نشست تعدادي از شركتهای  كشتيرانی ، نماينده كشتيرانی ، سرمايه گذاران بندری مشتمل بر محوطه داران و ساير ارائه دهندگان خدمات بندری  حضور داشتند.

در بخشی از این نشست مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: شرکت‌هایی که در عرصه خدمات دریایی و بندری فعالیت می‌کنند سرمایه‌های خود را در این عرصه بكار گرفته  و توقع دریافت خدمات خوب دارند. بنادر باید این قابلیت را داشته باشند که با سرویس دهی مطلوب براساس آنچه نرم جهانی است به توسعه و افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها براي شكوفايي اقتصادی كشور کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت میدانی باید به گونه‌ای عمل کند که نگاه تسهیل‌گرایانه داشته باشد، افزود: قانون فاقد روح است و آن عمل مجری قانون است که به این قانون روح میدهد و اگر عمل مجری قانون به توسعه اقتصادی کمک کند قطعا مطلوب بخش خصوصی هم خواهد بود. برخی از رويكرد هاي اجرايي که در سازمان‌ها ديگر  نسبت به كسب و كار ما رقم ميخورد  باید توسط سازمان بنادر به عنوان هادی و تسهیل گر بخش خصوصي کمک كننده باشد تا هدر رفت  منابع انساني و مالي  به حداقل رسيده و در نتیجه دور و تسلسل باطل صورت نگیرد.

پل مه افزود: البته شاید انتظار عبثی باشد که سازمان مستقیما به مداخلات و مسائل كاري ما با ديگر مراجع دولتي ورود کند اما آن بخش که سازمان میتواند به بهبود روند فعالیت و كسب و كار ما کمک کند قطعا مورد توجه خواهد بود. ورود سازمان برای تلطیف بعضی قوانین در شرایط کنونی ضرورت پیدا کرده است که اگر این اتفاق نیافتد انگیزه برای فعالیت همکاران ما نخواهد بود.

و همچنین در پایان جلسه با تاکید بر نکاتی که دیگر حاضرین بیان کردند گفت: نکاتی که دوستان ما بیان می‌کنند به این معنی نیست که ما سازمان بنادر را مقصر جلوه میدهیم و اگر نکته‌ای هم وجود دارد دلیل‌اش آن است که ما به دنبال حل کردن مشكلات هستیم

محمد نیک پی نائب رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در بخشی از نشست هم اندیشی هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد شکایت‌های بسیاری است که در رابطه با آسیب به کالا یا کانتینر در بنادر هرمزگان است.

وی افزود: خسارات مشهودی در برخی از کانتینرها بوجود می‌آید که مسئول مربوطه این موضوع را گزارش نکرده و در بازبینی خود از این موضوع چشم پوشی کرده‌اند.

نیک پی ادامه داد: بعضا مشاهده می‌شود که برخی از اپراتورها به اشتباه و در حین واردکردن داده‌ها در سامانه اطلاعاتی را به غلط ثبت می‌کنند اما این امکان وجود ندارد که آنها اطلاعات را اصلاح کنند و همین موضوع باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به شرکت‌ها شده است که نیازمند اصلاح این رویه از سمت سازمان است.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به موضوع قوانینی که در حوزه گمرکی گاها شرکت‌ها را دچار چالش‌هایی کرده است از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خواست که با مسئولان مربوطه این موضوعات را بررسی کرده و ادامه داد: در شرایط فعلی که برخی از کشتی‌ها با توجه به شرایط تحریم در وضعیت‌هایی خاص خود را به ایران رسانده و تردد مرتبی بین بنادر مختلف از و به مقصد ایران دارند اما آن کشتی‌ها در بنادر خارج از ایران با همین شرایط تحریم به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما در ایران به مشکلات زیادی برمی‌خورند که حل آن نیازمند نگاه مهربانانه مسئولان مربوطه است.

فرداد فیروزپور عضو هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در نشست هم اندیشی هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: برخی از اقداماتی که توسط سازمان‌ها در راستای فعالیت‌های دریایی و بندری صورت می‌گیرد باعث افزایش هزینه‌های این حوزه شده است.

وی با اشاره به وقت گیر بودن روند کنونی دریافت دموراژ از شرکت‌ها ادامه داد: اقداماتی که صورت گرفته بسیار محدود بوده و کمکی به توسعه این روند نکرده است و همچنین در رابطه با موضوع نیروهای حمل بار محل مناسبی برای استراحت این افراد وجود نداشته ضمن آنکه همین موضوع باعث مشکلات جدی‌ای برای تخلیه و بارگیری کشنده‌ها شده است.

محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در نشست هم اندیشی با هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات گفت: برگزاری این جلسات برای شنیدن و حل شدن مشکلات باید ادامه پیدا کند و اصل فعالیت ما برای کمک به تاجر و کسی است که بار را جابجا میکند و همه ما در خدمت این تاجر هستیم که بتواند تجارت سهل را با حداقل قیمت تمام شده انجام دهد. قرار است که ما با همه خدمات گیرندگان از سازمان بنادر جلسات مشترکی داشته باشیم و موضوعاتی که در چرخه حمل و نقل چالش‌هایی را ایجاد کرده است را بتوانیم روان کنیم و این اولین و آخرین جلسه نخواهد بود.

وی افزود: اگر مشکلی در سامانه‌ها یا سیستم و نفرات وجود دارد باید با جزئیات این مسائل بررسی شود و مشکلات آن حوزه حل شود. ضمن آنکه اگر آسیبی هم به تجهیزات و کانتیرها وارد می‌شود باید این موضوع بررسی شود که البته ضرورت وجود سی پلیت در این عرصه نباید فراموش شود چرا که ما بر حسب قانون باید این چک را از طریق سی پلیت صورت دهیم و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد باید به IMO هم گزارش خود را ارسال کنید. البته ما شرایط تحریم و موارد اینچنینی را درک می‌کنیم و از آن طرف هم قابل قبول نیست اگر کانتینری سی‌پلیت نداشت خراب شده و این آسیب پیگیری نشود.

کرجی ران ادامه داد: انجمن کشتیرانی محل رجوع شرکت‌های کشتیرانی است تا مسائل و مشکلات شرکت‌ها از این طریق به ما برسد. کشتیرانی‌ها همیشه همراه ما بوده‌اند و ما هیچ موقع شرکتی را مقابل خودمان ندیدیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.