جابه‌جایی ۴۲ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان

 

سالانه ۴۲ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان به سایر نقاط کشور جابه جا می‌شود که پنج میلیون تن آن شامل کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به جایگاه ویژه این استان در حوزه حمل ونقل کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) جابه جا شده است، که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا ادامه داد: امسال علی رغم پهلوگیری بی سابقه کشتی‌ها در بندر امام خمینی (ره)، با تدابیر انجام گرفته از طرف وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری سایر دستگاه‌ها روند جابه جایی این میزان کالا به شکل مطلوبی انجام شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در پایانه‌های مرزی خوزستان به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۲ سال گذشته، گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روزانه بیش از ۳۵۰ دستگاه کامیون کار ترانشیپ کالا را از مزر‌های شلمچه و چذابه انجام می‌دهند.

بهرامی نیا ادامه داد: استان خوزستان در بسیاری از شاخص‌ها از جمله حمل و نقل کالا، تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی و حمل بار ترافیکی رتبه اول کشور را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد:حفظ این رتبه‌ها نیازمند بهره مندی از زیرساخت‌های مناسب می‌باشد که طی چندسال گذشته با اقدامات انجام شده و تخصیص اعتبار، اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است، این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.