افزایش 30 درصدی جابه جایی کالا در بندر امام خمینی (ره)

 

از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) جابه جا شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: سالانه ۴۲ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان به سایر نقاط کشور جابه جا می‌شود که ۵ میلیون تن آن شامل کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) جابه جا شده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا گفت: با رعایت نکات بهداشتی روزانه بیش از ۳۵۰ دستگاه کامیون کار ترانشیپ کالا را از مزر‌های شلمچه و چذابه انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت:  خوزستان در بسیاری از شاخص‌ها از جمله حمل و نقل کالا، تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی و حمل بار ترافیکی رتبه اول کشور را دارد.

او افزود:حفظ این رتبه‌ها نیازمند بهره مندی از زیرساخت‌های مناسب است که طی چندسال گذشته با اقدامات انجام شده و تخصیص اعتبار، اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است، این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.