بازدید هیات قطری از توانمندی‌‌های بنادر بوشهر و دیر

 

مسئولان بندری و گمرکی کشور قطر از توانمندی‌ها و تاسیسات بندرهای بوشهر و دیر بازدید کردند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، هیاتی از کشور قطر، شامل رئیس بندر الرویس این کشور، مدیر بخش دریایی گمرک و رئیس بخش گمرکی و بازرسی بندر حمد با حضور در بندر بوشهر از توانمندی‌ها و تاسیسات این بندر بازدید کردند.

در ادامه نیز جلسه‌‌ای با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مدیرکل گمرکات و رئیس اتاق بازرگانی استان، برگزار شد.

سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این جلسه که در دفتر او برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان، گفت: این اداره کل با تمام توان خود، مهیای آسان شدن صادرات به قطر است.

بازدید هیات قطری از بندر دیر

فرماندار دیر گفت: هیات قطری با حضور در این بندر با ظرفیت‌های آن برای توسعه مبادلات آشنا شدند.

یونس باربرز افزود: این هیات عالی رتبه شامل رئیس سازمان بنادر قطر، مدیر بندرهای حمد و الرویس، مدیر بین‌الملل وزارت حمل و نقل، رئیس بخش گمرک الرویس، مدیر بخش دریایی گمرک الرویس، معاون مدیر بازرسی اطلاعات بندر الرویس بود.

او ادامه داد: با هدف افزایش صادرات به قطر زیرساخت‏‌های بندر دیر به عنوان یکی از مبادی اصلی صادرات به این کشور افزایش می‎یابد.

فرماندار دیر بیان کرد: لازم است دستگاه‎های متولی از جمله گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای تسهیل صادرات از این بندر تسهیل‌گری کنند.

در نیمه نخست امسال، ۴۳۲ هزارتن کالا به ارزش بیش از ۴۸ میلیون دلار از بندر‌های استان بوشهر به کشور قطر صادر شد. بیش از ۶۸ درصد ارزش این صادرات مربوط به محصولات کشاورزی بوده است.

کالاهای صنعتی، فرش و صنایع دستی، صنایع غذایی و فرآورده‌های معدنی از دیگر کالاهایی بوده که در این مدت از بوشهر به قطر صادر شده است.

قطر میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است و بازرگانان و مسئولان بوشهری معتقدند باید از این فرصت برای افزایش تبادلات تجاری با این کشور بهره برد.

البته در هفته‌های اخیر صادرات نخل از استان بوشهر به قطر و سپس بازگرداندن نخل‌ها از سوی این کشور، خبرساز شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.