داکینگ همزمان دو شناور «برنا و هدایت ۶» در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی

 

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در جهت حفظ و ارتقاء توان عملیاتی دریایی کشور ،عملیات داکینگ همزمان دو فروند شناور یدکش در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی انجام شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری سازمان بنادر و دریانوردی ، “محمدرضا پوررجبی” بابیان اینکه دوشناور «برنا و هدایت ۶» نقش مهمی را در پهلودهی و جداسازی و همچنین شرکت در عملیاتهای اطفا حریق ایفا می کند، گفت: داکینگ ( از آب‌گیری) وتعمیرات زیر آبی و اساسی شناور ها ی مذکور روز گذشته ۱۴ آذر ماه بطور همزمان در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی آغاز شد .

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان در توضیح مشخصات یدک‌کش برنا بیان داشت: این یدک‌کش با آبخور ۲,۷۵، دارای ۲۶ متر طول، ۷ متر عرض و ۳,۴۸ متر ارتفاع است .

وی بازسازی و نوسازی کامل و مجهزشدن به سیستم آتشخوار پرقدرت همچنین انجام تغییرات سازه‌ای با کمترین هزینه ممکن را مهمترین هدف در تعمیر این شناور عنوان کرد .

پور رجبی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه؛ یدک‌کش هدایت ۶ نیز برای انجام تعمیرات زیرآبی و بازرسی‌های دوره‌ای و اخذ گواهینامه‌های رده بندی و ایمنی بر روی سرسره قرار گرفت، اظهارداشت : هدایت ۶با مشخصات فنی ۳۶ متر طول ۱۰ متر عرض و آبخور ۳,۴۰ متر پس از تعمیرات و اخذ گواهینامه مربوطه وارد چرخه خدمات حمل و نقل دریایی خواهد شد .

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان پیش بینی کرد فرایند تعمیراتی یدک کش هدایت ۶ در مدت زمان دو ماه و برای یدکش برنا با توجه به حجم تعمیرات مورد نیاز و قابلیت افزایی و نوسازی تجهیزات ۶ماه برنامه ریزی شده و کلیه مراحل به دست متخصصان داخلی تعمیر و به آب اندازی خواهد شد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.