سیر تکامل یکی از بزرگترین بنادر تجاری دنیا از ۱۹۷۸ تا امروز

 

چین با در اختیار داشتن سومین ناوگان بزرگ دریایی دنیا دارای ۷ بندر بزرگ کانتینری در دنیاست که نینگبو یکی از این بنادر به شمار می‌رود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، یکی از کشورهای نیرومند در زمینه کشتیرانی است و حمل و نقل دریایی و خدمات بندری سهم عمده ای در رشد ناخالص داخلی این کشور دارد. به عنوان نمونه بالاترین میزان تجارت دریایی جهان حدود سالیانه 600 میلیارد دلار بین چین و ایالات متحده صورت می پذیرد.

همچنین بر اساس جدیدترین گزارش آنکتاد، جمهوری خلق چین با دارا بودن حدود 6900 فروند کشتی، مالکیت سومین ناوگان بزرگ دریایی جهان را پس از یونان و ژاپن دارد.

با بررسی فهرست 10 بندر برتر کانتینری دنیا در سال 2019 میلادی، 7 بندر در این رده بندی از جمله؛ “شانگهای، نینگبو، شنزن، گوانگژو، کینگدائو، هنگ کنگ و تیانجین” چینی هستند که در حدود 177 میلیون TEU (واحد شمارش کانتینر) از مجموع 820 میلیون تی ای یو عملیات کانتینری کل بنادر جهان را به انجام می رسانند.

لی ژدونگ، عکاس مستقر در نینگبو، واقع در استان ژجیانگ در شرق چین از سال 1978 به بعد هر سال اقدام به عکاسی از بندر نینگبو ژوسان کرده و نحوه توسعه این بندر از یک اسکله کوچک و تبدیل شدن به یکی از شلوغ ترین بنادر دنیا را ثبت کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.