بازدید فرماندار همدان از پروژه‌های زیربنایی حوزه حمل و نقل

 

فرماندار همدان روز شنبه در یک برنامه مفصل از روند اجرای چهار پروژه مهم و زیربنایی حوزه حمل و نقل شهرستان بازدید کرد، «کنارگذر غربی شهر همدان، ایستگاه راه آهن همدان، خط ریلی همدان_ملایر و محور چهارخطه قهاوند_همدان» که بهره‌برداری از آنها نقش موثری در توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای منطقه دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار همدان در جریان بازدید از پروژه کنار گذرغربی شهر همدان به عنوان اولین بخش این برنامه، افزود: بخش عمده ای از پروژه کنارگذر غربی همدان با ۲۷.۵ کیلومتر طول انجام شده که حدود ۷.۵ کیلومتر آن باقیمانده است.

محمدی با اشاره به اینکه پروژه کنارگذر غربی همدان برای تکمیل به ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بر لزوم تامین اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های زیرساختی در شهرستان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: وجود مشکلاتی تملک اراضی و کمبود اعتبار موجب کندی روند اجرای این پروژه مهم و زیربنایی حمل و نقل شده است.

به گفته وی، این مسیر محور اصلی استان های کردستان، ایلام و کرمانشاه برای ارتباط با پایتخت و مرکز نیز محسوب می شود که برهمین اساس تسریع در اجرا و بهره برداری از این طرح بسیار مهم است.

فرماندار همدان با اشاره به مزایای این پروژه مهم حمل و نقل، گفت: کاهش زمان سفرهای برون‌شهری، کاهش آلودگی‌های صوتی، مزایای زیست محیطی، کاهش استهلاک وسایل نقلیه عبوری، کاهش تصادفات، آرامش خاطر در هنگام سفر و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی ناشی از تردد خودروهای سنگین در داخل شهر همدان از جمله مزایای قابل توجه این پروژه است.

محمدی همچنین در بازدید از مراحل ساخت ایستگاه راه آهن همدان-تهران-مشهد، گفت: با توجه به حجم بالای مسافران قطار همدان به مشهد و بالعکس، ایجاد ایستگاهی مجهز و با ظرفیت و امکانات بیشتر در همدان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه راه آهن همدان برای تکمیل به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: این ایستگاه قطار با ۱۲ هزار متر مربع زیر بنا احداث می شود که مبلغ اولیه قرارداد ساخت آن ۴۴ میلیارد تومان بوده و تا کنون ۳۳ میلیارد تومان در صورت وضعیت هزینه برای پروژه شده است.

فرماندار شهرستان همدان گفت: بخشی از این ایستگاه برای فعالیت در سال ۹۶ افتتاح شده که کل مجموعه ۵۸ درصد و ساختمان اصلی مسافری آن ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، استان همدان مدیریت راه آهن غرب کشور را برعهده دارد و ایستگاه درحال احداث به عنوان یک مجموعه درجه یک، نخستین ایستگاه با فرمت و طراحی جدید در سطح کشور است که قابلیت جابجایی لوکوموتیو را نیز دارد.

فرماندار همدان در ادامه این برنامه از مسیر راه آهن همدان-ملایر بازدید کرد.

محمدی در جریان این بازدید گفت: طول این مسیر ۷۰ کیلومتر و قطعه اول آن ۴۱ کیلومتر است که زیرساخت پنج کیلومتر از آن انجام شده و مابقی کار در دست اجراست.

وی اظهار داشت: راه آهن همدان-ملایر استان همدان را مستقیم به جنوب کشور متصل و زمان طی مسیر را۶ ساعت کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از مرداد ۹۷ آغاز و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای این پروژه ریلی پرداخته شده که ۱۴ میلیارد تومان به آزاد سازی و تملک زمین اختصاص داده شده است.

فرماندار همدان در ادامه از پروژه عملیات بهسازی و چهارخطه کردن مسیر قهاوند-همدان (مسیر قهاوند به مرادبلاقی) که ملایر را به اتوبان تهران متصل می کند نیز بازدید کرد.

محمدی در این بازدید نیز گفت: این راه مواصلاتی به عنوان مسیری میانبر، ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۸ میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده و با پیمانکار مناسب در حال انجام است.

به گفته وی، این مسیر با اتصال به آزادراه همدان-ساوه نقش کنار گذر شرقی را نیز برای شهر همدان ایفا می کند.

فرماندار همدان هدف از اجرای این پروژه را جلوگیری از ترافیک و کاهش چشمگیر حوادث رانندگی در مسیر، تسهیل و ارتقای ایمنی سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت اعلام کرد.

به گفته محمدی، اجرای این چهار پروژه در حوزه حمل و نقل شهرستان همدان اهمیت بسیار ویژه ای دارد که با زیرساخت های مناسب، موجب بهبود شرایط در بخش سفرها و حمل و نقل منطقه می شود.

شهرستان همدان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ارتباط دهنده استان های غربی کشور به مرکز و شمال است و بخش عمده جاده های اصلی ارتباطی این استان ها به شمال و مرکز کشور از شهرستان همدان می گذرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.