افزایش درخواست برای صادرات کالا در خوزستان

 

از ابتدای امسال تاکنون ۲هزار و ۴۰۲ میلیون یورو کالای صادراتی از سوی سازمان صمت در خوزستان ثبت شده است .

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۲هزار و ۴۰۲ میلیون یورو کالای صادراتی از ابتدای امسال تاکنون از سوی این سازمان ثبت سفارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

امیر حسین نظری با اشاره به اینکه افزایش ثبت سفارش کالای صادراتی نشان دهنده روند صعودی صادرات از استان است افزود : پیش از اقدام به صادرات فعالان اقتصادی با معرفی کالای خود به سازمان صمت باید ثبت سفارش انجام دهند تا بعد از بررسی‌های لازم صادرات کالا انجام شود.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، صیفی جات، محصولات پتروشیمی، فلزات، ساختمانی و صنایع دستی بودند که به کشور‌های عراق، آسیایی میانه، اروپای شرقی و حاشیه خلیج فارس صادر شدند.

نظری افزود: ظرفیت‌های مناسبی به منظور افزایش صادرات کالا به کشور‌های همسایه به ویژه عراق وجود دارد که امید است در همین راستا بتوانیم گام‌های موثری در خصوص رونق اقتصادی منطقه برداریم.

مرز‌های زمینی چذابه و شلمچه و مرز‌های آبی اروندرود در خرمشهر، بندر بین المللی امام (ره)، بندر شادگان، بندر هندیجان و بندر ماهشهر از جمله مرز‌های تجاری خوزستان به کشور‌های دیگر هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.