لغو پروازهایی که در خراسان‌جنوبی پایان ندارد

 

لغو پروازها در خراسان‌جنوبی در چند ماه اخیر مشکلات فراوانی را برای افرادی که قصد تردد هوایی داشته‌اند در پی داشته و متأسفانه آهنگ لغو پروازها در این استان هر روز بلندتر می گردد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ؛ یکی از زیرساخت‌های مهم‌ ارتباطی کشور موضوع پروازهای هوایی و ساماندهی بخش هواپیمایی می‌‎باشد که بدون شک از آیتم‌های مهم برای توسعه است.

امروزه با پیشرفت جوامع و اهمیت زمان و سرعت بخشی به کارها موضوع پروازهای هوایی بسیار اهمیت می یابد که تمامی کشورها در این حوزه در رقابت هستند.

همچنین توسعه بخش اقتصادی که یکی از زیرمجموعه‌های آن بحث صنعت گردشگری بوده به این موضوع وابسته است به طوری که هر کشوری که زیرساخت‌های بهتری در این حوزه فراهم آورد در توسعه صنعت گردشگری موفق‌تر خواهد بود.

خراسان‌جنوبی هر چند از سال‌های گذشته دارای باند فرودگاهی بوده و پروازهایی را تجربه کرده اما در چند ماه اخیر با لغو بسیاری از پروازهای آن آسیب جدی به بخش هوایی استان وارد شده است.

مسافران زیادی با لغو پروازهایشان سردرگم مانده و معطل شده‌اند بنابراین این تجربه‌های تلخ خود عاملی برای کاهش رغبت مردم برای انتخاب حمل و نقل هوایی در استان خواهد شد.

زیرساخت هوایی استان می‌تواند یکی از مشوق‌های مؤثر برای جذب سرمایه‌گذاران به استان باشد اما متأسفانه لغو پروازهای استان به مرکز کشور و همچنین مشهد به مشکلات مردم در بخش درمانی و آموزشی افزوده است.

یک ماه از لغو دو پرواز بیرجند به مشهد و بالعکس در استان می‌گذرد و با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مدیرکل فرودگاه‌های استان قول راه‌اندازی مجدد این پرواز تا یک ماه آینده داده شد.

همچنین شاهد کاهش پروازهای استان در طول هفته بوده‌ایم به طوری که شرکت ایرتور نیز پروازهای خود از تهران به بیرجند و بالعکس را لغو کرد.

این شرکت پروازهای یک شنبه و پنج شنبه بیرجند به تهران و بالعکس را باطل کرده و برای آذرماه از برنامه پروازی خود حذف نموده هر چند ظرفیت پروازهای ایران‌تور از تهران به بیرجند و بالعکس به صورت کامل انجام می‌شده است.

با لغو پروازهای این شرکت در روز پنج شنبه هیچ پروازی در استان برای این روز نیست و از ابتدای امسال بیش از 60 پرواز در استان لغو شده است.

فاصله طولانی خراسان جنوبی از مرکز کشور و نبود برخی از امکانات در حوزه‌های مختلف از جمله دلایلی بوده که مردم را به خطوط هوایی نیازمند کرده و این موضوعی ست که باید متولیان امر بیشتر به آن توجه کنند.

«عظیم طهماسبی»، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی از بیرجند در ارتباط با این مشکل اظهارداشت: برای پرواز مشهد با یکی از ایرلاین‌ها رایزنی گشته و قول یک ماهه برای راه‌اندازی مجدد این پرواز در استان داده شد که اگر بحث ناوگانشان بهبود یابد و پرواز که در چک دارند به پروازها بیاید این مشکل را حل خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مشکل را از طریق شرکت ایران‌ایر نیز پیگیری نموده‌ایم که شاید به نتیجه برسیم.

رایزنی با شرکت پارس‌ایر برای پروازهای مسیر تهران در استان

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در برنامه زمستانی شنبه و دوشنبه پرواز تهران در استان نداشته‌ایم، اضافه کرد: همچنین پروازهای یک شنبه و چهارشنبه مسیر مشهد نیز حذف شده بود و با توجه به قولی که در این زمینه داده شده و پیگیری‌هایی که استاندار در این خصوص انجام داده‌اند برای پرواز مشهد با مدیرعامل ایران‌ایر رایزنی صورت گرفته و قول داده شده که یک شنبه و چهارشنبه این پروازها در استان انجام گیرد.

طهماسبی یادآور شد: براساس قول مدیرعامل شرکت ایران‌ایر به سرعت پرواز روز چهارشنبه به مشهد برقرار ولی پرواز روز یک‌شنبه موکول به هماهنگی و تأمین ناوگان توسط این شرکت شد.

وی در خصوص پروازهای تهران گفت: در این رابطه پیرو جلسه‌ای که همراه با استاندار در تهران با شرکت هواپیمایی پارس‌ایر صورت پذیرفت دو پرواز دیگر را برای روزهای دوشنبه و شنبه به پروازهای استان اضافه کردیم و عملا پروازها شنبه تا چهارشنبه صبح و بعد از ظهر انجام و برای روز جمعه نیز یک پرواز وجود دارد.

پیگیر جایگزین برای پروازهای لغو شده روز پنجشنبه در استان هستیم

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در روزهای پنج‌شنبه که پروازهای شرکت ایران‌تور در استان در حال انجام بود اخیرا با توجه به نامه‌ای که از سوی این شرکت به فرودگاه‌های استان اعلام شده به منظور چک هواپیمایی که در تهران انجام می‌گردد این پروازها لغو شده بنابراین پیگیر برای جایگزینی این پرواز هستیم.

طهماسبی با بیان اینکه با یکی از شرکت‌های هواپیمایی هماهنگی‌هایی صورت پذیرفته و در حال مذاکره هستیم تا برای فرودگاه طبس و بیرجند در مسیرهای مشهد، زاهدان و تهران پروازهایی انجام گیرد، بیان داشت: اگر شرایط فراهم گردد، شرکت هواپیمایی جدیدی به جمع شرکت‌های هواپیمایی استان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تعداد شرکت‌های هواپیمایی که در استان فعالیت دارند را افزایش دهیم تا اگر پرواز یکی از شرکت‌ها به سبب نقص فنی لغو گردید حداقل شرکت‌های دیگر این پروازها را انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.