اقتدار ایران در دریاها توسط نیروی دریایی

 

در آیین تجلیل از جهادگران نیروی دریایی ارتش و بسیج خرمشهر بر اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت آب ها تاکید شد .

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، در مراسم تجلیل از جهادگران نیروی دریایی ارتش و بسیج که در آمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با حضورمحمد لویمی فرمانده سپاه خرمشهر و امیر دریادار سبد مرتضی برخورداری برخورداری فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و برخی مسئولان برگزار شد .

سرهنگ محمد لویمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در این مراسم بر اهمیت بسیج و نقش آن در جامعه تاکید کرد و گفت: بسیج به داشتن یک لباس و یک کارت محدود نمی‌شود و هر کسی در عرصه جهاد کند بسیجی است.

او به نقش آفرینی نیروهای بسیج در بحران های مختلف از جمله بحران‌های طبیعی و اپیدمی کرونا اشاره کرد و گفت: هم اکنون در تمام عرصه‌ها بسیج نقشی فعال دارد و در زمینه محرومیت زدایی نیز به دستاوردهای چشم گیری دست یافته است.

امیر دریادار دوم تکاور سید مرتضی درخوران فرمانده پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر نیز در این مراسم به دلاوری های ارتش نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر ۱۳۳ تکاور به شهادت رسیدند و هفتم آذر سالروز آغاز عملیات مروارید بود که در این عملیات ۱۳ فروند شناور بالگرد و هواپیما از عراق سرنگون شدند .

او از پادر آمدن توان آبی عراق و پشتیبانی حمل و نقل دریایی در زمان جنگ را از پیامدهای موفقیت آمیز بودن عملیات مروارید خواند.

حجت الاسلام محمود حزبه زاده مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به اتفاقات اخیر در حوزه دریای عمان اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در دریاهای عنوان افتاد نشان از این دارد که آمریکا به دنبال آرامش در جمهوری اسلامی نیست و سپاه پاسداران همچون گذشته ناتوانی نبوده بلکه اکنون به اقتدار رسیده است.

او ادامه داد: هدایت نفتکش ایرانی به مرزها نشان از اقتدار هرچه بیشتر نیروی دریایی سپاه پاسداران دانست و افزود: مانور اخیر در دریای عمان یک حرکت نظامی برای تامین امنیت اقتصادی است برای شرکای اقتصادی و سرمایه‌گذاری تامین امنیت اقتصادی اصلی مهم است.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در ادامه بر اقتدار کنونی نیروهای دریایی در مرزهای آبی و در سطح دریاها در سطح آبهای جهان تاکید کرد و گفت: هم اکنون یک هزار نفر پرسنل نیروی دریایی و کشتیرانی خطوط در هر نقطه‌ای دریاها حفاظت می‌کند و نیروی دریایی ایران تاکنون به ۲۰۰ تا ۳۰۰ کشور در تامین امنیت کمک کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.