فرصت از دست رفته: بیانیه ICS علیه IMO

به گزارش خبرنگار سی‌نیوز، موسسه ICS در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرده است به انتقاد از اقدامات، تصمیمات و رفتارهای کشورها در راستای کاهش مصرف کربن در صنایع کشتیرانی پرداخته است.

براساس این گزارش، ICS با اشاره به 77 امین نشست MPEC در محل سازمان بین المللی کشتیرانی گفته است: ما بسیار ناامید شده ایم که کلمات و بیانیه هایی که توسط دولت ها گفته می‌شود هیچگاه به عرصه عمل وارد نشده است. نشست این هفته موقعیت مهمی برای کاهش مصرف سوخت های کربنی از دست داده است. انگار نه انگار که این نشست اصلا برگزار شده است.

این موسسه در ادامه بیانیه خود آورده است: دولت ها هیچ کاری را جلو نمیبرند و ما هر روز داریم از رسیدن به اهداف آب و هوایی خود دور میشویم. ما همچنان در حال مذاکره با دولت ها هستیم که امکاناتی را در اختیار صنعت بگذارند برای مثال 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری تحقیق و توسعه برای گسترش مطالعات این حوزه درخواست شده است تا توسط دولت به محققان این حوزه اختصاص یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرآنچه که ما از دولت ها میخواهیم این است که بگذارند صنعت کار خود را بکند و در راستای رسیدن به این اهداف اقدامات خود را صورت دهد. تصور ما این است که این اقدامات باعث خواهد شد که ما هر روز عقب بیافتیم و این نشان از آن است که سازمان کشتیرانی بین المللی در این امر جدی نیست.

منبع: https://www.ics-shipping.org/press-release/missed-opportunity-to-decarbonise-shipping-at-mepc-77/

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.