‌رشد ۷۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی

 

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از واردات ۲.۵ میلیون تن انواع کالای اساسی در هشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: واردات این کالاها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در تشریح آخرین وضعیت واردات کالای اساسی (غیر کانتینری) در بندر شهید رجایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌‌، 2 میلیون و 576 هزار و 558 تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که به ترتیب روغن خوراکی و گندم بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رشد 72 درصدی واردات کالای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل، عمده این کالاها را روغن نباتی، گندم، شکر، ذرت، کود، کنجاله سویا و برنج اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای سال تا اول آذر‌ در مجموع 52 فروند شناور حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد، اظهار ‌داشت: بیشترین کالایی که در این مدت تخلیه شده است،گندم به میزان 929 هزار 40 تن، بوده است.

محمدی کرجی‌ران گفت: طی دوره زمانی هشت ماهه سال جاری 571 هزار و 715 تن روغن خوراکی به وسیله 19 فروند کشتی در بندر شهید رجایی پهلو دهی شده است، پس از گندم بیشترین میزان واردات کالای اساسی به روغن خوراکی اختصاص داده شده است که بسته به نیاز وارد کارخانجات فراوری و یا در انبارها به عنوان ذخایر استراتژیک نگهداری می شود‌.

به گفته وی در مدت یاد شده 397 هزار تن شکر، 274 هزار و 397 تن ذرت و 186 هزار و261 تن کود، 120 هزار و 723 تن کنجاله سویا و 65 هزار و 999 تن جو در بندر شهید رجایی تخلیه و این کالاها به دو طریق ریلی و جاده‌ای به استان‌های مقصد حمل شد‌.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی‌ با اشاره به ضرورت تامین مایحتاج عمومی کشور اضافه کرد: در حال حاضر 9 فروند کشتی در مجموع حامل 588 هزار و 449 تن کالای اساسی شامل 7 کشتی گندم و 2 کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس در حال انجام فرایند اسنادی خود هستند که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا هفته آینده در این بندر تجاری پهلو دهی خواهند شد‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.