گفت‌وگوی وزرای خارجه عربستان و آرژانتین درباره تحولات بین‌المللی

 

فیصل بن فرحان در سفر به آرژانتین با همتای خود دیدار و درباره تقویت روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان و سانتیاگو آندرس کافیرو، وزیر امور خارجه و تجارت بین الملل آرژانتین، بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار روابط دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف همکاری بررسی شد. دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

فیصل بن فرحان و سانتیاگو آندرس کافیرو در این نشست، درباره تقویت همکاری‌های در زمینه‌های مختلف به ویژه سیاسی تبادل نظر کردند و همچنین گسترش هماهنگی دوجانبه برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های دو کشور را در هر اقدامی که در راستای منافع مشترک باشد بررسی کردند.

دو طرف همچنین درباره تلاش‌های عربستان و آرژانتین برای تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و آمریکای جنوبی و اهمیت افزایش فعالیت مشترک با جامعه بین المللی برای جلوگیری از هر مسئله‌ای که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند و همچنین درباره فرصت‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی و رشد و توسعه در پرتو چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان و هر آنچه که موجب توسعه و رفاه دو کشور و ملت‌های آن‌ها می‌شود، گفت‌وگو کردند.

فیصل بن فرحان پیش از این دیدار، با سرجیو توماس ماسا، رئیس مجلس نمایندگان آرژانتین دیدار کرد و در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در همه زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: «ریاض مایل به تقویت روابط با بوئنوس آیرس و افزایش هماهنگی مشترک در زمینه‌های سیاسی، توسعه و سرمایه گذاری به ویژه با توجه به چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است.»

آرژانتین از جمله کشور‌های در حال توسعه و با ثبات نسبی آمریکای لاتین است که اقتصاد آنان مبتنی بر کشاورزی است. از سوی دیگر دولت آرژانتین در سال ۹۸ جنبش حزب الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد، اقدامی که سایر کشور‌ها به آن پیوسته و دولت استرالیا نیز اخیرا این تصمیم را گرفت، عربستان نیز از این اقدام استقبال کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.