بسته شدن مرزهای هوایی انگلیس به روی شش کشور آفریقایی

 

دولت انگلیس اعلام کرد با هدف پیشگیری از ورود بدترین نوع ویروس کرونا مرزهای هوایی این کشور را می بندد و پروازها را به حال تعلیق در آورده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ دولت انگلیس اعلام کرد برای پیشگیری از ورود بدترین نوع ویروس کرونا، مرز‌های هوایی این کشور به روی همه پرواز‌ها از کشور‌های آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی بسته می‌شود و همه پرواز‌ها به مقصد یا از مبدا این کشور‌ها را به حال تعلیق درآورده است.
وزیر بهداشت انگلیس در یک مصاحبه تلویزیونی و در پی اعلام یک خبر فوری در این باره تاکید کرد: مسافرانی که از این چند کشور جنوب آفریقا می‌آیند باید قرنطینه شوند.
ساجد جاوید افزود: از جمعه شب این شش کشور در فهرست قرمز یا «سفر نکنید» انگلیس قرار گرفته اند.
وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد افرادی که از روز یکشنبه هفته آینده از این کشور‌ها وارد انگلیس می‌شوند باید در هتل‌های تایین شده با هزینه خودشان قرنطینه شوند.
همچنین از افرادی که قبل از این زمان از این شش کشور بازگشته اند خواسته شد در خانه خود را قرنطینه کنند.
از همه افرادی که در ۱۰ روز گذشته از کشور‌های جنوب آفریقا به انگلیس بازگشته اند خواسته شد که آزمایش کرونا یا تست پی سی ار PCR دهند.
ویروس شناسان نوع جدید ویروس کرونا را که به تازگی در کشور‌های جنوب آفریقا شناسایی شده است B.۱.۱.۵۲۹ معرفی و اضافه کردند این نوع جهش یافته ویروس کرونا «بدترین موردی است که تاکنون دیده‌ایم» و ظرفیت فرار از سیستم ایمنی بدن را دارد.
وزارت بهداشت انگلیس با اعلام اینکه تاکنون وجود این نوع ویروس در بریتانیا تایید نشده است افزود: تاکنون فقط ۵۹ مورد تایید شده از این نوع ویروس در آفریقای جنوبی، هنگ کنگ و بوتسوانا شناسایی شده است.
وزیر بهداشت انگلیس با بیان اینکه دانشمندان درباره نوع جدید عمیقا نگرانند افزود: درباره این نوع از ویروس کرونا هنوز چیز زیادی نمی‌دانیم، اما آنچه می‌دانیم این است که تعداد قابل توجهی جهش وجود دارد، شاید دو برابر تعداد جهش‌هایی که در نوع دلتا دیده ایم.
ساجد جاوید به نقل از یکی از محققان گفت: این بدترین گونه‌ای است که دیده اند و ممکن است به سرعت قابل انتقال باشد و واکسن‌های موجود نیز اثر کمی بر روی آن داشته باشند.
وی گفت: نوع جدید جهش یافته‌ترین گونه‌ای که تاکنون شناسایی شده و کاملاً با شکلی که در «ووهان» چین پدیدار شد متفاوت است و این بدان معناست که واکسن‌هایی که با استفاده از ویروس اصلی تهیه شده‌اند، ممکن است به همان اندازه بر روی این نوع جهش یافته مؤثر نباشند.
وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد: علائم اولیه وجود دارد که این ویروس در آفریقای جنوبی در حال گسترش است و ممکن است در حال حاضر به همه استان‌های این کشور سرایت کرده باشد.
هنوز پرسش‌هایی مانند اینکه این جهش چقدر می‌تواند از واکسن طفره برود و اینکه آیا شدیدتر از انواع قبلی است و سریعتر از نوع دلتا منتشر می‌شود بی پاسخ مانده است.
در انگلیس اعلام شد کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه با مقامات آفریقای جنوبی دیدار می‌کنند تا وضعیت در حال تحول در این کشور را ارزیابی کنند.
نوع جدید به شدت جهش یافته است و موارد تایید شده بیشتر در یک استان در آفریقای جنوبی متمرکز شده است.
دانشمندان می‌گویند این نوع به طور کلی دارای ۵۰ جهش و بیش از ۳۰ جهش در پروتئین سنبله است، که هدف اکثر واکسن‌ها هستند و کلیدی است که ویروس برای باز کردن دریچه سلول‌های بدن ما از آن استفاده می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.