هجوم پالایشگاه‌های آسیا به بازار نفت برای ذخیره سوخت در آستانه زمستان

 

واردات نفت خام آسیا در ماه جاری میلادی نسبت به ماه قبل افزایش یافته و احتمالا به ۲۶٫۳۵ میلیون بشکه در روز می رسد. هجوم پالایشگاه های این منطقه برای ذخیره سوخت در آستانه زمستان دلیل این افزایش واردات است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، واردات نفت خام آسیا در بحبوحه‌ی خرید مصرف‌کنندگان بزرگ دنیا قبل‌از آغاز فصل زمستان و علی‌رغم نگرانی آنها در مورد قیمت بالای نفت، احتمالاً در ماه نوامبر افزایش خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود واردات پرمصرف‌ترین منطقه دنیا در ماه نوامبر برابر با 26٫35 میلیون بشکه در روز باشد، یعنی بالاتر از 22٫55 میلیون بشکه وارد شده در ماه قبل از آن.

واردات نفت آسیا در بیشتر ماه‌های سال کمتر از حد انتظار بود، اما هجوم برای تأمین ذخایر سوخت قبل‌از فرارسیدن زمستان در نیمکره شمالی، پالایشگاه‌های آسیا را مجبور کرد نفت خام بیشتری برای تحویل در ماه نوامبر خریداری کنند. انتظار می‌رود تمام کشورهای بزرگ واردکننده نفت در این ماه افزایش واردات داشته باشند.

انتظار می‌رود چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام دنیا، 10٫47 میلیون بشکه در روز نفت در نوامبر وارد کند که بالاتر از 8٫9 میلیون بشکه واردشده در ماه قبل‌از آن است. واردات نفت چین در ماه اکتبر به پایین‌ترین رقم از سپتامبر 2018 رسیده بود.

یکی از دلایل افزایش واردات چین در ماه نوامبر اعطای سهمیه‌های بالاتر واردات به پالایشگاه‌های مستقل این کشور است. عامل دیگری که بر واردات چین در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی تاثیر خواهد گذاشت احتمال فروش بیشتر نفت از ذخایر استراتژیک نفتی است.

هند، دومین واردکننده بزرگ نفت خام در آسیا، متعهد شده 5 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی خود برداشت کند. اما برداشت این مقدار نفت تغییر خاصی در کل واردات این کشور ایجاد نخواهد کرد. تخمین زده می‌شود واردات نفت هند در نوامبر به 4٫41 میلیون بشکه در روز برسد، درحالی‌که در ماه اکتبر برابر با 4٫04 میلیون بشکه در روز بود.
ژاپن، سومین خریدار بزرگ نفت خام در آسیا، 4٫2 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود برداشت خواهد کرد. واردات نفت این کشور در ماه نوامبر احتمالاً به 3٫04 میلیون بشکه در روز می‌رسد، یعنی بالاتر از 2٫54 میلیون بشکه واردشده در ماه اکتبر.
کره جنوبی، چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام در آسیا، هم به درخواست آمریکا برای برداشت از ذخایر نفتی پاسخ مثبت داده‌ اما هنوز مقدار آن را مشخص نکرده‌است. واردات نفت خام این کشور در ماه نوامبر احتمالاً 2.95 میلیون بشکه در روز خواهد بود، یعنی بالاترین رقم در 22 ماه گذشته و بیشتر از 2٫7 میلیون بشکه وارد شده در اکتبر .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.