صادرات ۳۲۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۳۲۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، کلیم اله وثوقی ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: در ۸ ماهه گذشته شاهد افزایش ۷۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه هستیم.

او افزود: در این مدت حدود ۲۸۳ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۵۷۴ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۳۹ هزار تن کالا توسط یک هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستان، قزاقستان، اوکراین و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، میل گرد، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالا‌های صادر شده ایرانی بیان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به صادرات این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۳۰۱ هزار تن کالا توسط ۱۳ هزارو ۶۸۵ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۱۴۳ درصدی داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.