تردد ۴۰۶ هزار نفر مسافر از پایانه های مرزی آذربایجانغربی

 

۴۰۶ هزار نفر مسافر امسال از پایانه های مرزی آذربایجانغربی تردد کرده اند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ؛ رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجانغربی گفت: در هفت ماه گذشته ۴۰۶ هزار نفر مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال نزدیک به ۲۷۷ درصد رشد داشته است.

رحیم غلامیان افزود: در ابتدای امسال نیز همانند سال قبل با توجه به محدودیتهای کرونایی تردد مسافر از پایانه های مرزی استان بصورت محدود و با شرایط خاص از جمله لزوم داشتن حق اقامت درکشور مقابل انجام می‌گرفت که هم اکنون با رفع این محدودیتها و با توجه به واکسیناسیون گسترده این آمار افزایش یافته است.

غلامیان تصریح کرد: بیشترین آمار تردد مسافر از پایانه های مرزی استان تا پایان مهر امسال با مجموع نزدیک بر۱۸۴ هزار نفر مسافرداخلی و خارجی متعلق به پایانه مرزی بازرگان بوده که بیش از ۱۶۳ درصد بیشتر از تعداد تردد مسافر در مدت مشابه پارسال است.

رئیس اداره ترانزیت وحمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجانغربی یادآور شد که بنا به تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا استان و دستور استاندار آذربایجانغربی و با توجه به بهبود شرایط و واکسیناسیون، تمام مرزهای زمینی استان از ۱۶ مهر ماه گذشته باز شده و مسافران با ارائه تست منفی آزمایش PCR و کارت واکسن دو دُز کرونا می‌توانند از مرزها تردد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.