تقویت راه آهن خواف – هرات از مهمترین پروژه‌های اقتصادی در خراسان رضوی

 

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های موجود برای ارتقاء مراودات اقتصادی بین دوکشور در شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان بر افزایش مراودات ریلی از مرز سرخس توافق شده است. در همین راستا دو پروژه راه آهن خواف – هرات و اجرای کریدور کتای در اولویت برنامه‌های حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی استان قرار دارد که فعالیت هر کدام از این مسیرهای حمل‌ونقلی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

هادی حقیقی در حاشیه اختتامیه بیست‌ویکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در جمع خبرنگاران توافق دو کشور را برای بررسی موضوع راه‌اندازی بازارچه مشترک مرزی در سرخس از مهمترین پروژه‌های اقتصادی استان با کشور ترکمنستان در حوزه تجارت مرزی خواند و اظهار کرد: فعال‌سازی منطقه ویژه اقتصادی سرخس که اولین گام آن ارتقاء ظرفیت ریلی و فعال‌سازی بازارچه مشترک مرزی سرخس است در شانزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان مطرح و به تایید دو طرف رسیده است.

وی توسعه صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی را یکی از اهداف میان مدت استان دانست و افزود: خریدار کالاهای تولیدی استان در بخش صنایع کوچک کشورهای همسایه هستند و عمده تجارت ما در بازارچه‌های مرزی از طریق تولید صنایع کوچک استان و کارگاهی است بدین لحاظ تقویت بازارچه‌های مرزی می‌تواند نقش موثری در اشتغالزایی برای استان داشته باشد و تامین کننده معیشت و پایداری اشتغال مرزنشینان را به همراه داشته باشد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در خصوص نمایشگاه صنایع غذایی و چاپ و بسته بندی، بیان کرد: نمایشگاه آی فود و بسته‌بندی کالا برای صنعت نمایشگاهی خراسان رضوی تبدیل به یک برند معتبر بین المللی شده است و به عنوان تابلوی نمایشگاهی خراسان رضوی در این حوزه شناخته شده است و در ارتقاء ظرفیت‌های تولید و صادرات بسیار اثرگذار بوده است.

حقیقی ادامه داد: با توجه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های موجود برای ارتقاء مراودات اقتصادی بین دوکشور در شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان بر افزایش مراودات ریلی از مرز سرخس توافق شده است. در همین راستا دو پروژه راه آهن خواف – هرات و اجرای کریدور کتای در اولویت برنامه‌های حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی استان قرار دارد که فعالیت هر کدام از این مسیرهای حمل‌ونقلی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.