اجازه ورود ۱۰۰۰ کشنده برای چابهار صادر شود

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتظار داریم دولت اجازه ورود ۱۰۰۰ کشنده برای چابهار از طریق منطقه آزاد را بدهد تا مشکلات حمل‌ونقل و تأمین کامیون‌ها حل شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسین مدرس خیابانی در سواحل مکران اظهار داشت: از چند سال قبل قرار بوده است هزار کشنده برای چابهار وارد شود تا بخشی از مشکلات حمل‌ونقل و تأمین کامیون‌ها برای کشتی‌هایی که پهلوگیری می‌کنند حل شود و تا حدودی پیش رفتیم و درخواستمان این است که دولت اجازه ورود را دهد.

وی افزود: برای تأمین منابعش هم اعلام کردیم و می‌کنیم به منابع نیاز نداریم و از محل صادرات پیله‌وری و درآمدهای مرزی استان و منطقه آزاد چابهار منابعش را تأمین می‌کنیم فقط انتظار داریم به ما اجازه دهند این کشنده‌ها بیایند چراکه اگر نیایند و تأخیر بخورد با مشکل تأمین کامیون و حمل‌ونقل مواجه می‌شویم و کشتی‌ها “دموراژ” می‌خورند و مشمول خسارت می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در منطق تجارت در صورتی که تولید از تجارت فاصله بگیرد حتماً محکوم به شکست است؛ تصریح کرد: تکمیل زنجیره حمل‌ونقل برای بندر بسیار مهم است و به‌موازاتش هم باید توسعه زیرساخت‌های انبارش هم اتفاق بیفتد؛ در چابهار باید زیرساخت‌های مجموعه‌ای از ناوگان حمل‌ونقل و زیرساخت‌های تجاری فراهم شود تا انباشت واحدهای صنعتی و تولیدی و کنارش تجارت آن‌ها اتفاق بیفتد.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: در چابهار به این نتیجه رسیدیم که این بندر و پسکرانه‌های آن با بودجه‌های دولتی توسعه نمی‌یابد، پروژه‌های نیمه‌فعال بسیاری از راه‌آهن تا فرودگاه و بیمارستان و راه‌ها و… سال‌ها نیمه‌فعال است و به مشکل تأمین منابع خورده است، درحال ایجاد سازوکاری برای تأمین مالی این پروژه‌ها از روش‌های دیگر و سرمایه‌گذاری‌ها و یا تأمین منابع از محل منابع داخلی استان هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.