رشد ۳۶ درصدی پروازهای عبوری در مهر ۱۴۰۰

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش ۱۱ درصدی پروازها و ۳ درصدی مسافران فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹ گفت و افزود: در پروازهای عبوری از فراز کشور در مهر امسال ۳۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش دیده می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر اظهار داشت: در مهرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته (شهریور) نیز در نشست و برخاست 3 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 26 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 31 درصد افزایش رخ داد.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در نشست و برخاست 31 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 10 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 27 درصد افزایش وجود داشته است.

* انجام 80 درصد پروازها در 10 فرودگاه کشور/مهرآباد، کیش و مشهد پرترافیک‌ترین فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بررسی توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نیز حاکی از این است که در 24 ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت 8 و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز یکشنبه بوده است.

امیرمکری گفت: در مهر‌ 1400 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، تبریز، بندرعباس، خلیج فارس(عسلویه) و یزد انجام شده است.

* متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار در مهر امسال 81 دقیقه

به گفته وی 96 درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود 95 درصد اعزام و پذیرش مسافر است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مهر ماه سال جاری، 28 درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکت های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر هستند و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار 81 دقیقه است.

* رشد 36 درصدی پروازهای عبوری از فضای کشور در مهر 1400

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پروازهای عبوری از فراز کشور در مهرماه سال جاری 36 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته، افزایش دیده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.