بومی سازی شدن گیربکس الکتروکمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز

 

مدیر عامل شرکت انتقال گاز از انجام موفقیت آمیز تعمیر و تست ماژول Revolving planetary Gear گیربکس الکتروکمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز برای اولین بار در کشور توسط کارشناسان منطقه ۸ عملیات خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی جمشیدی‌دانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز در آیین افتتاح گیربکس الکتروکمپرسور، تعمیر ماژول RPG گیربکس VOITH واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز را تبلور خودباوری و بومی‌سازی دانش فنی و مصداق بارز توانمندی صنعتگران زبده منطقه 8 عملیات انتقال گاز دانست.

جمشیدی دانا هزینه صرف شده برای ساخت و تعمیر قطعات آسیب دیده را حدود 15000 یورو معادل 6 درصد قطعات اورجینال (265 هزار یورو) اعلام کرد و افزود: هزینه نگهداری و تعمیرات توربین های گازی به مراتب بالاتر از الکتروموتور و گیربکس می باشد و این گیربکس می تواند تا 70000 ساعت بصورت Free Maintenance مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار داشت: ورودی گیربکس از الکتروموتور با توان 8.4 MW و دور 1500 RPM تامین می گردد و خروجی آن که به کمپرسور گاز وصل می‌شود در محدوده (8400 – 12600 RPM) کار می کند.

وی افزود: با توجه به عدم ارائه قطعات از سوی شرکت VOITH جهت تعمیر و نصب و راه اندازی مجدد به دلیل محدودیت های بین المللی (تحریم ها) و همچنین حساسیت بالا و پیچیدگی های خاص تجهیز هیچ یک از شرکت های پیمانکاری مسئولیت نصب و راه اندازی مجدد را بر عهده نگرفته و متخصصان منطقه 8 عملیات انتقال گاز بر آن شدند تا از توانمندی‌های داخلی برای حل این مشکل استفاده کنند.

جمشیدی دانا ادامه داد: همت و تلاش متخصصین منطقه 8 عملیات انتقال گاز در این عرصه باعث شد، در زمینه اقتصادی، ‌علمی، کارآفرینی و خود باوری فرصتی فراهم شود تا ضمن اثبات توانمندی خویش، موجب خودکفایی هر چه بیشتر و کاهش وابستگی در این حوزه شده و افتخاری بزرگ و ستودنی در کشور کسب شود.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: این اقدامات به جهت رسیدن به قله‌های خودکفایی و در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت و پشتیبانی از شرکت های داخلی و توانمند سازی شرکت های بومی و ارتقا سطح تولید پایدار در سطح صنعت نفت و گاز کشور، انجام گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.