سهم 7 درصدی شستا در منابع تأمین اجتماعی

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی 6 تا 7 درصد منابع تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این سهم به 2 برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، میرهاشم موسوی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا در بورس دارید، گفت: در حال حاضر خود شستا در بورس حضور دارد که 10 درصد سهام آن به صورت شناور در بورس ارائه شده است و در برنامه داریم طبق فرایندهای بورسی شرکت‌های زیرمجموعه شستا هم واگذار شود.

وی گفت: همچنین کالاهای مهم تولیدی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

موسوی افزود: تا آخر سال شرکت‌هایی از شستا که باید در بورس عرضه شوند، را آماده می‌کنیم. در زیر مجموعه شستا 160 شرکت وجود دارد که شستا سهام مدیریتی در این شرکت‌ها دارد. البته به لحاظ ارزش شرکت‌ها 90 درصد شرکت‌های شستا بورسی شده‌اند، اما همان 10درصدی که باقیمانده تعدادی از شرکت‌های کوچک است که برنامه داریم، طی سال جاری و سال آینده آنها را در بورس ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: البته شرکت‌‌های بزرگ و مگاشرکت‌ها بورسی شده‌اند، اما 60 شرکت کوچک هستند که هنوز بورسی نشده‌اند، اما از نظر ارزش این شرکت‌ها 10 درصد کل دارایی‌های شرکت شستا است که طی سال جاری و سال آینده در بورس ارائه می‌شوند.

موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شستا چه میزان از منابع سازمان تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، عنوان کرد:‌ با توجه به DPS یا سودی پرداختی که شستا از شرکت‌های خود به دست می‌آورد و باید به تأمین اجتماعی بدهد، برای سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان منابع برای تأمین اجتماعی فراهم کرده است که این رقم بین 6 تا 7 درصد کل منابع درآمدی تأمین اجتماعی را شامل می‌شود و برنامه داریم برای سال آینده با افزایش سرمایه‌گذاری و تأکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌ها منابع شستا برای تأمین اجتماعی حداقل دو برابر این میزان یعنی 14 درصد درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.