تلفیق مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمد

 

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد از پس گرفتن لایحه مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و گفت:‌ تا دو ماه آینده لایحه ادغامی مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد به کمیسیون اقتصادی دولت می‌رود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،‌ سیدمحمدهادی سبحانیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت‌وگوی ویژه خبری به لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرده و اظهارداشت: دولت‌ گذشته، دولت‌ها و یا مجالس با وجود اینکه در بیان نسبت به اصلاح حوزه مالیاتی پیگیر و مطالبه‌گر هستند در عمل تعلل می‌کنند. در دولت با این مسئله مواجه هستم که صرفا وزارت اقتصاد مطالبه اخذ مالیات دارد. بسیاری از دستگاه‌های بخشی اساسا تمایل به اصلاحات، مدیریت معافیت‌ها و غیره ندارند.

معاون وزیر اقتصاد افزود:‌ در دولت گذشته با وجود پیگیری‌هایی که انجام شد این لایحه با معطلی روبرو بود و بیش از 2 تا 3 سال طول کشید تا به سرانجام رسید اما به مجلس نرفت.

وی ادامه داد: با استقرار دولت جدید و با اهتمام وزیر اقتصاد برای انجام اصلاحات متناسب در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه و لایحه مجموع درآمد، مالیات برعایدی سرمایه پس گرفته شد تا این دو لایحه ممزوج شود. در حال حاضر جلسات با تواتر در حال برگزاری است تا اصلاحات لازم در مجلس برای این دو نوع مالیات انجام شود و به سرعت در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شود.

سبحانیان تاکید کرد: ظرف 2 ماه آینده این لایحه در وزارت اقتصاد نهایی می‌شود و به کمیسیون اقتصادی دولت می‌رود.

وی با بیان اینکه معتقدم یکی از پایه‌های اساسی اصلاحات ساختاری اقتصاد در همین مالیات نهفته است، گفت: با این لایحه می‌توان فقر را به شدت کاهش داد و به صفر رساند، عدالت مالیات را به شدت گسترش داد. درآمد مالیاتی را به شدت افزایش دهیم، بدون اینکه به مودیان فعلی فشار وارد شود. مالیات به درآمد اشخاص باید افزایش یابد به جای اینکه به حقوق‌ بنگاه‌های تولیدی فشار وارد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.