3.6 میلیون تن کالای اساسی از گمرک رجایی ترخیص شد؛ افزایش 190 برابری صادرات کالا از بندر چابهار

 

طبق آمارها از ابتدای سال تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۱۱۶ تن کالای اساسی از گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، از ابتدای سال جاری بالغ بر ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۵۳۰ تن کالای اساسی به گمرکات استان هرمزگان اظهار شده است.

طبق این گزارش بالغ بر سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۱۱۶ تن کالای اساسی از گمرکات خارج شده و همچنین ۶۳ هزار ۳۶۰ تن آن در جریان انجام تشریفات گمرکی است .

بر این اساس به کالاهای اساسی وارد شده از گمرکات استان هرمزگان شامل گوشت، برنج ،روغن ها، دانه‌های روغنی، ذرت، گندم، جو، دارو، کود، قند و شکر، لاستیک، کاغذ، کنجاله سویا و حبوبات است.

بیشترین کالاهای اساسی وارد شده نیز که به آمار مربوط به برنج با ۹۴۵ هزار تن کاغذ ۷۹۹ هزار تن قند و شکر ۶۵۲ هزار تن و روغن ها با ۴۳۲ هزار تومان است.

جدول کالاهای اساسی وارد شده از گمرکات استان هرمزگان (بیش از 60 درصد حجم تجارت خارجی کشور از این استان انجام می‌شود) بدین شرح است:

 

 

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش 190 برابری صادرات کالا از بندر چابهار خبر داد.

بهروز آقایی با اشاره به نقش پر اهمیت بندر چابهار در تامین کالاهای مورد نیاز کشور و صادرات اظهار کرد: یکی از اهداف ما در راستای افزایش کیفیت خدمات بندری، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر استراتژیک است که با تحقق این مهم و رضایت صاحبان بار و کالا شاهد رشد چشمگیر واردات و صادرات کالا از طریق این بندر هستیم.

وی میزان رشد صادرات کالای غیر نفتی از بندر چابهار را در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 190 برابر اعلام و اظهار کرد: با استفاده از تجهیزات استراتژیک مدرن در 11 ماه گذشته، شاهد رشد 41 درصدی تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال 97 در این بندر بزرگ اقیانوسی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا اول اسفند ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در این بندر 50 درصد و کالاهای غیرنفتی 28 درصد رشد پیدا کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.