اعزام هیأت ایرانی به پاکستان تا دو ماه آینده برای توسعه همکاری‌های تجاری

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ تا دو ماه آینده هیأت ایرانی در راستای توسعه همکاری‌های تجاری ایران و پاکستان به این کشور اعزام خواهد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، سید رضا فاطمی امین امروز در مراسم اختتامیه نشست اجلاس ‌کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان بیان کرد: در این دو روز جلسات بسیار خوبی را داشتیم و ارتقاء تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های دولت ایران است و تلاش می‌کنیم با پاکستان به صورت ویژه تعامل داشته باشیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت ‌با بیان اینکه در این دو روز به توافقات خوبی رسیدیم، اظهار داشت: کارهای عملیاتی برای این توافقات از امروز آغاز می‌شود و ۲ ماه اینده هیاتی از ایران برای پیگیری این توافقات به پاکستان خواهد رفت.

فاطمی امین بیان داشت: ما یک هدف مشترک را ترسیم کرده ایم و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال اینده سطح مبادلات به ۵ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: دولت ایران و پاکستان علاقه های فرهنگی مشترک دارند و روابط سیاسی بین دو کشور وضعیت بسیار مناسب دارد اما متاسفانه روابط اقتصادی به اندازه روابط سیاسی و فرهنگی رشد نکرده و ما تصمیم گرفتیم این بخش را هم تقویت کنیم

در پایان این نشست سه توافقنامه همکاری‌های نمایشگاهی، ایجاد اتاق تهاتر و نتایج نشست نهمین کمیته مشترک بین دو کشور ایران و پاکستان به امضا رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.