ورود تجهیزات جدید بندری به چابهار تا چند روز آینده

مدیر عامل سازمان بنادراعلام کرد: به زودی شاهد ورود دو دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی به ارزش ۸ میلیون یورو در بندر چابهار خواهیم بود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛  محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه امیدواریم با همکاری تمامی فعالان در بخش خصوصی و همکاری و همت تمامی فعالان در این حوزه شاهد افزایش توسعه حمل و نقل دریایی و بهبود اقتصادی کشور باشیم، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به مسئولیت در حوزه حمل و نقل دریایی کشتیرانی و بنادر بازرگانی تلاش کرده زنجیره فعالیت منتهی به سایر مشکلات حمل و نقل را فعال نگه دارد.

او ادامه داد: تلاش کرده ایم که زنجیره فعالیت این حوزه ها را از طریق دریافت اطلاعات و پویا و با کیفیت نگه داریم.

فعالیت بی وقفه بنادر با وجود پاندمی و تحریم های ظالمانه آمریکا

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ما سعی کرده ایم در شرایط کنونی کشور که درگیر ویروس کروناست در فعالیت های این حوزه اختلال ایجاد نشود، گفت: علی رغم تحریم‌های ظالمانه ای که در حوزه دریا ایجاد شده ما توانستیم در دوران شیوع ویروس کرونا به خوبی عمل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعال نگه داشتن همه بنادر به صورت شبانه روزی باعث شده که نمرات قابل قبولی در این بخش کسب کنیم و بتوانیم طرح های توسعه ایران را تدوام دهیم، افزود: توسعه زیرساخت‌ها بهبود کیفیت و تامین تجهیزات از مهم ترین برنامه های ما در این حوزه به شمار می رود و تعدادی از این پروژه های مهم بندری هم در هفته های گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده و به زودی شاهد عملیات اجرایی تعدادی از پروژه های بندری خواهیم بود.

تجهیز بندر چابهار به دو دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد پروژه های بندر چابهار هم گفت: به زودی شاهد ورود دو دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی به ارزش ۸ میلیون یورو در بندر چابهار خواهیم بود و این تجهیزات اولین تجهیزاتی هستند که در قالب تعهد ۸۵ میلیون دلاری وارد شده است.

او با بیان اینکه تجهیزات ایتالیایی-هندی‌ها در حال ورود به چابهار هستند و حداکثر تا چند روز آینده به این بندر می‌رسند، گفت: این تجهیزات شامل جرثقیل‌های موبایل ساحلی هستند که برای تخلیه و بارگیری محموله‌ها از کشتی در اماکن بندری مورد استفاده قرار می‌گیرند و این روند تجهیز بندر چابهار با مکانیسم‌های مختلف به صورت مستمر ادامه دارد.

بندر چابهار؛ بندر مدرن

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از آنجا که بندر چابهار از نظر زیر ساختی، کاملا مدرن است، برای تجهیز کاملش با برنامه منسجم پیش می‌رویم و اتکا اصلی‌مان به توان داخلی است. البته تحریم‌های آمریکا ناعادلانه، غیر قانونی و ظالمانه بود و به بخش صنعت حمل ونقل دریایی کشور نیز تحمیل شد، اما مانند سایر حوزه‌ها تمام تلاش‌مان را به کار بستیم تا با اتکا به توان داخلی، بخش دریایی کمترین فشار را تحمل کند، دچار اختلال نشود و بتواند کار خودش را انجام دهد.

راستاد تاکید کرد: باید آمادگی و توان خودمان را برای تامین نیازهای حمل ونقل دریایی کشور به هر طریق ممکن حفظ کنیم و به تصمیمات خارجی وابسته نباشیم. مسلما اگر چنانچه محدودیت در این زمینه نباشد زمینه برای توسعه فعالیت به ویژه در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های روبنایی تجهیزات بنادر بیشتر فراهم می‌شود.

تجهیز همه بنادر کشور؛ برنامه سازمان بنادر و دریانوردی

راستاد اظهار کرد: تجهیزات بندری جدیدی هم برای سایر بنادر به زودی اضافه می شوند و ما هم به عنوان متولی اصلی در حوزه بنادر برای کنترل و اجرای چند منظوره، پروژه‌هایی را در دست اجرا داریم و این یک بخش مهم برای تجهیز بنادر با استفاده از توان ملی است که در این رابطه انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به لحاظ این چارچوب، در سازمان بنادر و دریانوردی همواره شاهد آن هستیم که ظرفیت‌ها و برنامه‌های تعیین شده در حوزه کمی و کیفی را برای توسعه بنادر به موقع بتوانیم محقق کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این دستاورد‌ها موید پویایی تحرک و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی است، بیان کرد: سازمان بنادر و دریا‌نوردی برای ایجاد ظرفیت‌های بندری کشور اقدامات مهمی را در دستور کار خود قرار داده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، برنامه‌ رونق اقتصادی سواحل و تجهیز زیربنا‌ها و روبنا‌های بنادر کوچک است که منجر به بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد اشتغال در نوار ساحلی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.