تمام تحریم های آمریکا را دور که نه به طور کلی نقش بر آب میکنیم /دل ما از  خود تحریمی های داخلی به درد می آید

به گزارش سی نیوز  مراسم روز جهانی دریانوردی صبح امروز (سه‌شنبه) هشتم مهر ماه سال جاری با حضور مهندس محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  ، دکتر مسعود پل مه دبیر کل ، مهندس روزبه مختاری ریاست هیئت مدیره  انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، نمایندگان مجلس و دیگر مدیران ارشد ارگان های دریایی برگزار شد.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در  سخنرانی خود در این نشست  ضمن تبریک روز جهانی دریانوردی و هفته دفاع مقدس از شهدای جنگ تحمیلی بویژه غیورمردان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهموری اسلامی ایران و نیز دلاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود  مرحوم  دریادار غلامعلی  بایندر  نیز مانند هر انسان آزاده دیگری جان خود را فدا کرد  تا ایران تحت سلطه  استثمار  نباشد  .

وی افزود : در گذشته جهاد ما جهادی بود با اسلحه ، امروز این جهاد  شکل دیگری گرفته ؛ دیروز خدمتشان گره به جانشان خورده بود و امروز عزیزان دیگری هستند که خدمتشان علاوه بر جان به اعتبار، خانواده و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی گره خورده است

پل مه  با اشاره به بیانات کاپیتان سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران عنوان کرد ایشان از موضوع تحریم و تهدید در مواجهه با شرکت های کشتیرانی نام بردند  بنده میخواهم کامل تر بگویم ؛ هر روزی که تهدید و تحریم شکل جدی تری بگیرد تمام افرادی که در حوزه بندر و دریا هستند به مخاطره می افتند  دبیرکل انجمن کشتیرانی به نمایندگی از جامعه بندری و دریایی کشور از تمامی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  بویژه سازمان بنادر و دریانوردی تقدیر و تشکر کرد و گفت خالی  از لطف نیست قدری از مشکلاتی که شرکت های بخش خصوصی بعنوان بازوان اصلی اجرایی و اقتصادی کشور  و یا بهتر بگویم سربازان و سرداران خط مقدم جنگ اقتصادی، به استحضارتان برسانم ؛ هرچند که جمله تلخیست اما چاره ای جز بیان  نداریم   باید بگوییم تحریم های  آمریکا ما را از پای در نمی آورد زیرا کاری که با اعتقاد معنوی و از دل برخواسته، صورت میگیرد ، همواره پیروز است. پل مه افزود : تمام تحریم های آمریکا را دور که نه به طور کلی نقش بر آب میکنیم اما  دل ما از  خود تحریمی های داخلی به درد می آید .

دبیر کل انجمن  با انتقاد صریح از عملکرد دولت در بخش دریایی بیان داشت  : بعنوان نماینده بخش خصوصی باید عرض کنم  سازمان مالیاتی سیاست های یک جانبه ای را در پیش گرفته تا  حداکثر درآمد را برای دولت اخذ کند و متاسفانه به هر بهایی این کار را انجام میدهد، تامین اجتماعی  و برخی دیگر از نهاد ها نیز همین گونه برخورد میکنند .

پل مه خاطر نشان کرد : در بخش خصوصی که برای پایداری و سربلندی ایران اسلامی از همه چیز گذشته است، هستند افراد معدودی که به هر بهایی هر کاری میکنند؛ ولی آن عده  ناچیزند ما هم میشناسیم و همواره هم نهی و تکفیر میکنیم .  ولی قاطبه ،قاطبه ای هستند که فرامین حضرت آقا را اطاعت میکنند . همان سربازانی که موتوری بودند ، تکاور بودند و امروز ایجاب میکند که در خط مقدم جنگ اقتصادی  در خارج از ایران برای مدیریت انتقال کالا به ایران تلاش بکنند .

متاسفانه  این فعالیت های مثبت دیده نمیشوند یا به شیوه هایی با آنان  برخورد میشود که بسیار تلخ است  استدعا دارم از تمام دوستانی که کلامشان به گوش های شنوا و اشخاصی  که میتوانند تصمیم بگیرند ،میرسد حتما  عرایضم را منتقل کنند ؛ این نگاه نباشد که ما صرفا برای منافع خودمان  است که در این خط ایستاده ایم . متاسفانه برخی از مجموعه های دولتی فقط حوزه ماموریتی خودشان را میبینند .

دبیر کل انجمن کشتیرانی افزود :  اگر میان فعالیت های بخش خصوصی و دولت  اجماع صورت پذیرد  هم افزایی شکل میگیرد و اگر امروز نفت ما صادر میشود حاصل اجماع و هم اندیشی دولت و بخش خصوصی است . وی با اشاره به صادرات کالا  و ورود ارز به کشور خاطرنشان کرد : اگر کالای اساسی به سفره مردم وارد شده همه و همه حاصل همراهی دولت و بخش خصوصی بوده است

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در انتها گفت : ما افتخار میکنیم که توانسته ایم برای اجرای وظایف شرعی، عرفی و قانونی و ملی در کشورعزیزمان ایران ولو نقشی کوچک ایفا کنیم .

       مهندس روزبه مختاری ریاست هیئت مدیره انجمن کشتیرانی 

 

همچنین در حاشیه این مراسم ۴ تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی با گمرک جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی و دو شرکت فعال در زمینه ارائه خدمات پروازی جهت عملیات  جستجو و نجات و پایش آلودگی های دریایی به امضاء رسید.

سرکار خانم الهام شکری نیز از سوی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بعنوان مدیر یکی از برترین شرکت  های حوزه کشتیرانی در این مراسم معرفی و تجلیل شدند .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.