نگاهی به جایگاه بنادر شرق آسیا؛ هنگ کنگ سقوط کرد، شانگهای در صدر ماند

 

طی یک ماه گذشته حجم فعالیت بنادر در شرق آسیا دستخوش تغییراتی شد. حجم فعالیت کانتینری در بندر هنگ کنگ در سال گذشته حدود 1 میلیون تن کاهش داشت و همین مسئله باعث شد تا جایگاه این بندر مهم جهانی تا رتبه هشتم برترین بنادر جهان سقوط کند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، طبق آماری که اداره بندری هنگ کنگ اعلام کرده، میزان حجم کانتینری این بندر با کاهش 6.3 درصدی به 18.36 میلیون TEU رسید که که نسبت به مدت مشابه در سال 2018 میلادی کاهش 1.2 میلیون TEU را نشان می دهد.

در مقایسه با این هنگ کنگ، بندر شانگهای رشد مناسبی داشت. این بندر با رشد 3.1 درصدی فعالیت های کانتنیری خود توانست جایگاه خود را بهبود بخشد و تثبیت کند. این بندر حجم 43.3 میلیون TEU در جایگاه برترین بنادر جهان قرار گرفت.

پس از بندر شانگهای، بندر سنگاپور نیز با رشد 1.6 درصدی و حجم 37.2 میلیون TEU کانتینر، جایگاه دوم برترین بنادر کانتینری جهان را به نام خود ثبت کرد. بندر کویندائو نیز رشد 8.7 درصدی را تجربه کرد و توانست عملیات کانتینری خود را به 21 میلیون TEU کانتینر برساند.

سانی هو، مدیر اجرایی شورای حمل و نقل هنگ کنگ در این خصوص اظهار کرد: بندر هنگ کنگ طی سال گذشته در میان بنادر برتر جهان تنها بندری بود که رشد منفی داشت، اگرچه آمار بنادر شنزن، سنگاپور و بوسان هم چندان جالب نبود. وی، افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین را یکی از دلایل افت جایگاه این بندر دانست و اظهار امیدواری کرد که بندر هنگ کنگ دوباره بتواند جایگاه قبلی خود را به دست آورد.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.