کارشناسان صنعت کشتیرانی پیش بینی می کنند؛ افزایش هزینه های حمل ونقل دریایی از ابتدای سال نو میلادی

 

ناوگان حمل ونقل دریایی از ابتدای سال نو میلادی ملزم به استفاده از سوخت کم سولفور خواهد بود. بنابراین، برخی از کارشناسان این حوزه پیش بینی کرده اند که از ابتدای ژانویه سال 2020 میلادی، کرایه حمل کشتی ها افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، طی چند روز آینده، قوانین جدید انتشار گازهای گلخانه ای از سوی سازمان ملل متحد اجرایی خواهد شد. کشتی های سراسر جهان نیز ملزم هستند تا میزان سولفور سوخت کشتی ها را تا 85 درصد کاهش دهند. به همین دلیل، اکثر تحلیلگران معتقدند که در ماه نخست سال آینده میلادی این اتفاق بر روی قیمت حمل ونقل دریایی تاثیر خواهد گذاشت و کرایه حمل افزایش می یابد.

پیش بینی های صنعت حمل ونقل دریایی نشان می دهد که بیش از 59 هزار فروند کشتی در انواع نفتکش، مسافری، کانتینری و فله بر در سراسر جهان با قانون جدید سوخت درگیر خواهند شد.

شرکت های بزرگ حمل ونقل دریایی دو گزینه را برای رعایت این قانون پیش رو دارند. نخست اینکه از تجهیزات گرانقیمت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بر روی کشتی هایشان استفاده کنند. روش دیگر نیز آن است که از سوخت کم سولفور برای کشتی هایشان بهره ببرند. تحقیقات نشان داده که بیشتر شرکت ها به سمت انتخاب دوم یعنی سوخت کم سولفور می روند تا نتیجه بهتری بگیرند.

جیمی وبستر، تحلیلگرد حوزه نفت در گروه مشاور بوستون و محقق مرکز سیاست جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا در این خصوص گفت:« هزینه های سوخت پاک تر ممکن است 50 تا 60 درصد بیشتر شود. وقتی این اتفاق بیافتد، بدیهی است که شرکت های حمل ونقل دریایی بخواهند تا این هزینه اضافی را روی هزینه های حمل کالا اضافه کنند. به همین دلیل، پیش بینی می شود که نرخ حمل کالا در ماه ابتدایی سال نو میلادی افزایش داشته باشد.»

اما افزایش کرایه حمل کشتی ها چه تاثیری بر روی قیمت تمام شده کالاها و یا خدمات خواهد داشت. یک تحقیق در این زمینه نشان داده که احتمالا قیمت تلویزیون های ال.ای.دی برای حمل روی هر دستگاه یک دلار افزایش قیمت را تجربه می کنند که شاید چندان زیاد به نظر نرسد. اما همین قیمت برای یک تور یک هفته ای با کشتی کروز افزایش هزینه 150 دلاری را به همراه خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.