ساخت 92 فروند شناور در داخل به ارزش 4 هزار میلیارد تومان

 

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه 92 فروند شناور مختلف توسط بخش داخلی در دست ساخت، مناقصه و قرارداد داریم، گفت:‌ ارزش این قراردادها 4000 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، فرهاد منتصر کوهساری امروز در نشست خبری با موضوع ارائه تجهیزات بندی و دریایی ساخت متخصصان داخل با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در 4 محور تعمیر و نگهداری تجهیزات و تامین قطعات شامل قطعات بندری، دریایی، مخابراتی و الکترونیکی موضوع تولید داخل در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این موضوع بر اثر مصوبه سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر ممنوع شدن تعمیرات اساسی و زیر آبی تجهیزات سازمان بنادر در بیرون از کشور، اجرایی شده است.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تعداد 66 شناور بزرگ و کوچک در 7 ماه گذشته تعمیر اساسی شد که شامل تعمیر بدنه و تجهیزات یدکی و… است که در راستای حمایت از تولید داخل بوده است.

کوهساری افزود: در بنادر شمالی و جنوبی بیش از 800 قطعه برای تجهیزات دریایی، بندری و مخابراتی در داخل تولید کرده‌ایم که در این باره می‌توان به مواردی نظیر پمپ‌های آب شور و آب شیرین و قطعات شفت سکان لایروب و… اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیش از 7 فروند لایروب بزرگ داریم که در بحث پمپ‌های آنها نیازمند واردات بودیم، اما امروز تولید داخل به ما کمک کرده است.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تولید این قطعات در داخل فعلا بیش از 30 درصد برای ما صرفه اقتصادی دارد و در تولید انبوه تا 50 درصد صرفه اقتصادی خواهد داشت.

وی گفت: در بحث تجهیزات مخابراتی ساخت کامل رادار در دستورکار قرار گرفت.

منتصر کوهساری بیان کرد: ساخت 15 دستگاه جرثقیل جابجایی کانتینر در محوطه بندر (RTG) توسط بخش داخلی در برخی قطعات تولید صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین 24 دستگاه RTG دیگر برای ساخت داخل در حال مناقصه است تا از ظرفیت داخل ساخته شود که در 60 درصد این تجهیزات امکان تولید داخل وجود دارد.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: 9 فروند شناور به ارزش 112 میلیون یورو توسط داخل در دست ساخت است، همچنین 9 فروند شناور دیگر به ارزش 36 میلیون یورو در حال انعقاد تفاهم‌نامه است که سازنده داخلی 50 درصد تجهیزات را خود تامین می‌کند و حدود 50 درصد دیگر را از خارج تامین می‌کند و به همین دلیل رقم قراردها ارزی ـ ریالی است.

وی گفت: همچنین سعی می‌کنیم قراردادهای جدید همه ارزی ـ ریالی باشد تا تولیدکننده برای واردات قطعه دچار مشکل نشود و زیان هم نبیند.

منتصر کوهساری گفت: انجام تشریفات مناقصه 78 فروند شناور کوچک و بزرگ جمعا به ارزش 205 میلیون یورو نیز در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

وی گفت: جمع رقم کل این شناورها در سال‌های 97 و 98 تا 99، 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در داخل است. ما برای ساخت 800 قطعه تجهیزاتی که ذکر شد از تولید داخل استفاده کرده‌ایم که شامل 260 قطعه تجهیزات دریایی، 467 قطعه تجهیزات بندری و 41 قطعه تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی است و ارزش این قطعات 25 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه همه این تولیدات داخل در نمایشگاه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در هفته حمل و نقل از 24 آذرماه در مصلا توسط سازمان بنادر ارائه می‌شود، گفت: ما از شرکت‌هایی که با سازمان‌ بنادر و دریانوردی کار می‌کنند از همه تولیدکننده‌ها دعوت کرده‌ایم و به آنها نامه رسمی داده‌ایم تا در نمایشگاه حمل و نقل و تجهیزات وابسته امسال حضور یابند و توانمندی‌های خود را عرضه کنند.

وی گفت: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در بخش تامین قطعه در نمایشگاه امسال حضور دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.