آیمو از توانمندسازی زنان در مشاغل دریایی پشتیبانی می کند

 

کی تاک لیم ؛ دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی با اشاره به شعار این سازمان در سال ۲۰۱۹ مبنی بر « توانمندسازی زنان در جامعه دریایی» تاکید کرد: سازمان ( IMO) به عنوان بخشی از خانواده سازمان ملل متحد از برنامه اهداف توسعه پایدار از جمله توانمندسازی همه زنان و دختران در مشاغل دریایی پشتیبانی می کند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دبیرکل آیمو در افتتاحیه مراسم روز جهانی دریانوردی در شهر ساحلی کارتاگنای کلمبیا که محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودی کشورمان در صدر هیاتی در این مراسم شرکت کرده است ، خاطر نشان کرد: آیمو در نظر دارد در سال ۲۰۱۹، سهم مهم و قابل توجه زنان دریانورد در سراسر جهان را ترویج کند و به طور جدی پیشرفت در آینده و توانمندسازی زنان در همه حوزه های دریایی ارتقا دهد.

کی تاک لیم تصریح کرد: بسیار واضح است که بهبود مشارکت زنان در جامعه، به نتایج بهتر اقتصادی و اجتماعی منجر می شود. این موضوع در مورد جامعه دریایی نیز صادق است.

وی افزود:  برای آیمو بسیار مهم است زنان در همه سطوح بخش دریایی از دسترسی برابر به فرصت ها برخوردار شوند ، بنابراین تصورات سنتی را به چالش می کشد و اجازه می دهد تا صنعت حمل و نقل جهانی با استعداد ترین افراد را به خدمت بگیرد.

دبیرکل آیمو همچنین تاکید کرد: به موازات فرصت ها و چالش های حضور گسترده تر زنان در مشاغل دریایی،  همانند گذشته ، موضوعات دیگر در چارچوب وظایف اصلی آیمو  ازجمله پیشبرد حمل و نقل ایمن، محیط زیست پاک و دریانوردی کارآمد و پایدار، نیز ترویج می شود.

وی با بیان “رویداد جهانی موازی روز دریانوردی بستری را فراهم می کند تا ذینفعان مهم جامعه دریایی گرد هم آیند و درمورد موضوعات مهم متقابل بحث کنند “، گفت: در راستای مضمون شعار امسال آیمو ، رویداد موازی سال ۲۰۱۹ توجه ویژه ای به  موضوعات مربوط به زنان در جامعه دریایی داشته و مسائل مرتبط را گسترده تر بیان می دهد.

بر اساس این گزارش، مراسم روز جهانی دریانوردی در کشور کلمبیا و در شهر کارتاگنا ۱۵از  الی ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار می شود. مطابق برنامه اعلام شده در این مراسم، سخنرانی ها و همایش ها در سه پنل مجزا دسته بندی شده اند: پنل اول به تأثیر حضور زنان بر جامعه دریایی و فرصت ها و چالش ها این حوزه میپردارد ؛ پنل دوم مربوط به اهداف توسعه پایدار مرتبط با مدیریت اقیانوس از منظر دریایی است و در پنل سوم، به موضوع انقلاب صنعت دریایی در عصر فناوری جدید پرداخته می شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.