رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از بندر امام(ره) عنوان کرد: همکاری بانک مرکزی با سازمان بنادر برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از بنادر

 

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تسهیلات مناسب در اختیار عوامل دخیل در واردات کالاهای اساسی قرار می دهیم تاکالاها سریع تر از کشتی ها تخلیه شده و به مبادی مصرف ارسال شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالناصر همتی در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی(ره) با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم یکی از وظایف مهم دستگاه های دولتی است، اظهار داشت: از آنجا که بانک مرکزی تأمین کننده ارز  کالاهای اساسی است تصمیم گرفتیم که از نزدیک وضعیت تأمین کالاهای اساسی  را بررسی کنیم بر این اساس تلاش های فراوانی  صورت گرفته تا کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شود.

وی با اشاره به افزایش حجم قابل توجه کالاهای اساسی از جمله نهاده های دامی در این بندر بزرگ تجاری کشور، خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت در بندر امام خمینی(ره) وجود قابل توجه کالاهای اساسی در انبارها  است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته و در مقایسه در سال گذشته میزان واردات نیز با افزایش بسیار زیاد، به ۶۰ درصد رسیده است.

همتی در باره افزایش واردات کالاهای اساسی گفت: تلاش کرده ایم با توجه به ضرورت تأمین کالاهای اساسی و ذخایر استراتژیک  واردات با قدرت بیشتری دنبال شود.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مدیران سازمان بنادر و دریانوری و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط در تأمین کالا ضمن پیگیری مشکلات، جهت رفع آنها همکاری لازم را خواهیم کرد و همچنین تسهیلات بیشتری در اختیار عوامل دخیل قرار می دهیم تاکالاها  سریع تر از کشتی ها تخلیه  شده و آنها را از انبارها به مبادی مصرف ارسال کنیم.

وی درباره نحوه اختصاص ارز به واردکنندگان کالای اساسی بیان داشت: بانک مرکزی مستقیما  ارز  کالاهای اساسی را به وارد کنندگان اختصاص می دهد و با راه اندازی سامانه ای برای این منظور تعهدات وارد کنندگان مشخص و پیگیری می شود.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی با اشاره به پیگیری بازگشت ارز حاصل از صادرات بیان داشت: ما توانسته ایم  ارزهای حاصل از صادرات  را  به چرخه واردات بازگردانیم  و امیدواریم  مشکلاتی که در چرخه واردات و ترخیص کالاها  وجود  دارد،  برطرف شود.

شایان ذکر است که بیش از شش و نیم تن انواع کالا های اساسی از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده است و این بندر نقش مهمی را در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ایفا کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.